نسخه چاپی

آغاز واكسیناسیون سالمندان بالای هشتاد سال

عکس خبري -آغاز واكسيناسيون سالمندان بالاي هشتاد سال

وزیر بهداشت گفت: باید از فرهنگ غنی در احترم به سالمندان استفاده كنیم و نگذاریم پیرزنی تنها در خانه آه و حسرت بخورد كه كاش كسی بود من را برای واكسیناسیون می‌برد.

به گزارش نما، سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار در مراسم آغاز آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای هشتاد سال در کشور ضمن آرزوی قبولی طاعات برای هموطنان گفت: از همکارانم در سراسر کشور که در مدیریت موج چهارم زیبا عمل کردند و در مهار کردن این موج تسلط داشتند. تزریق واکسن در فاز اول خوب مدیریت شد هرچند فراز و فرودهایی داشت اما این یک کار جدید و دشوار بود.


وی گفت: در این روند با بدعهدی تامین کنندگان رو به رو شدیم و دیرتر از موعد و با دو هفته تاخیر واکسیناسیون گروه اول به اتمام رسید. فاز دوم از امروز آغاز شد و فاز سه آزمایش بالینی یکی از موثرترین واکسن‌های جهان که با انتقال دانش فنی از کوبا صورت گرفته را آغاز کردیم، امروز با یکی از شرکت‌های دیگر نیز جلسه داشتیم که واکسن شرکت جدید نیز به زودی وارد فاز بالینی خواهد شد.

نمکی عنوان کرد: مجموعه اسپوتنیک به عنوان کار عظیم در کشور راه‌اندازی خواهد شد و سفارشات ما در راه است و خواهد رسید از این ماه به بعد سرعت قابل توجهی در پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف خواهیم داشت.

وزیر بهداشت افزود: مردم به هیچ وجه نباید سرگردان و ناآگاه شوند و حتما باید همکاران من با تکیه بر زیرساخت در نظام شبکه به مردم به موقع خبر دهند و کسی در هیچ لحظه‌ای دچار ابهام برای دریافت واکسن نشود و اگر مستحق گرفتن واکسن هست باید بداند کجا مراجعه کند و در شعبه تزریق واکسن ازدحام نداشته باشیم.

نمکی افزود: در جمعیت ۸۰ سال به بالا برخی عزیزان امکان حضور در مراکز را ندارند و همکاران ما باید ساز و کار مناسبی برای تکریم آنها داشته باشند و از فرهنگ غنی در احترام به سالمندان استفاده کنیم و نگذاریم پیرزنی تنها در خانه آه و حسرت بخورد که کاش کسی بود من را برای واکسیناسیون می‌برد. هیچ پیرمرد یا پیرزنی بالای ۸۰ سال مبادا به دلیل نداشتن همراه از واکسیناسیون جا بماند و اگر لازم است از ظرفیت هلال احمر و خیرین برای توزیع واکسن استفاده شود.اگر جایی در استانی واکسن کم داریم و ۸۰ سال به بالا در منطقه‌ای بیشتر است باید ساختاری فراهم شود که فردی بالای ۸۰ سال در استانی با عدم تزریق واکسن روبرو نشود.

نمکی گفت: امروز دوست داشتم در آذربایجان شرقی بودم و مردم نازنین را زیارت می‌کردم. امیدوارم این حرکت بزرگ گامی موثر در کاهش ابتلای این گروه عزیز به بیماری باشد و برای گام‌های بعدی واکسیناسیون توفیق یابیم.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...