نسخه چاپی

نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم جوابگوی كشاورزان نیست/ نگرانی از قاچاق آرد و گندم

نرخ ? هزار توماني خريد تضميني گندم جوابگوي کشاورزان نيست/ نگراني از قاچاق آرد و گندم

غلامرضا مرحبا عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم نمی‌تواند حق كشاورزان در تولید گندم باشد چرا كه هزینه‌های تولید گندم برای كشاورزان بالاست.

به گزارش نما ، غلامرضا مرحبا در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی بازار ، با اشاره به تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و انتقادات پیرو نحوه قیمت گذاری گندم گفت: نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم به هیچ وجه کفاف نیاز کشاورزان در تولید گندم را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم مقدور دولت بوده است، اظهار داشت: برای دولت بیش از این رقم مقدور نیست تا این رقم را افزایش دهد.

این نماینده مجلس گفت: نرخ ۵ هزار تومانی خرید تضمینی گندم نمی‌تواند حق کشاورزان در تولید گندم باشد چرا که هزینه‌های تولید گندم برای کشاورزان بالاست و البته خشکسالی ایجاد شده همه مشکلات را دو چندان کرده است.

 وی تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم باید بیشتر از ۵ هزار تومان تعیین می شد البته همین رقم هم به نوعی  رانت زا و فساد آفرین است.

مرحبا ور توضیح این مسئله اظهارداشت: به واقع آردی که با این هزینه ارزان توزیع می‌شود، قاچاق در آن نقش خواهد داشت و البته گزارش هایی هم از قاچاق گندم وجود دارد.

 این نماینده مجلس گفت: امیدواریم بتوانیم محصولات استراتژیکی همچون گندم را با یک ساز و کار بهتری به دست مصرف‌کننده برسانیم.

۱۴۰۰/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...