نسخه چاپی

دوران اردوكشی سلبریتی‌ها در انتخابات به پایان رسیده‌ است

دوران اردوکشي سلبريتي‌ها در انتخابات به پايان رسيده‌ است

نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات با بیان اینكه گفتمان انتخاباتی رسانه‌ها تغییر كرده است، گفت: دوران احساسات‌گرایی و اردوكشی سلبریتی‌ها به نفع این یا آن كاندیدای انتخابات گذشته و ممكن است نتیجه عكس دهد!

به گزارش نما ، پدرام پاک آیین؛ نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه گفتمان انتخاباتی رسانه‌ها تغییر کرده و رسانه‌ها در انتخابات پیش رو نقشی متفاوت از قبل به عهده گرفته‌اند، اظهار کرد: بر این اساس، رسانه‌ها می‌تواند در کیفیت انتخابات و  نتایج آن اثرگذار باشد‌‌.

پاک‌آیین با بیان این که  سکه انتخابات دو رو دارد، افزود: یک روی سکه انتخابات، نقش آفرینی رسانه برای افزایش مشارکت و تحقق انتخابات پرشور و روی دیگر آن ، توجه به حدود و مرزبندی‌های قانون به خصوص رعایت حقوق مردم و  نامزدها است.

وی توجه توامان به این هر دو  را زمینه‌ساز  تعامل قوی و شایسته بین نهاد رسانه و نهاد انتخابات خواند و گفت: رسانه‌های رسمی ما تاکنون دهها انتخابات را تجربه کرده و به بلوغ رسیده‌اند؛ برخی مولفه‌های این بلوغ و عقلانیت  را می‌توان در  پرهیز از شتاب و  هیجان‌زدگی در واکنش به رویدادها و مواضع دید.

نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد: نشانه دیگری که بر بلوغ و عقلانیت رسانه‌های رسمی صحه می‌گذارد،  پرهیز از جزم‌گرایی و قطعیت در تحلیل‌ها  و پیش‌بینی احتمال خطا در برآوردها و محاسبات سیاسی است‌.

وی ادامه داد:  آنچه می‌تواند مکمل این خط تعادلی در رسانه باشد، اولویت‌بخشی به  اندیشه‌ها و برنامه‌های کاندیداها، سپس  به جریان‌های سیاسی حامی آنان و در آخر به  خصوصیات مدیریتی نامزدها است، به طوری که خصیصه‌های فردی، آخرین حلقه از  سوژه یابی‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای قرار گیرد.

نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات، تحرک رسانه‌ای در ایام انتخابات را  به معنای سیاست‌زدگی مفرط ندانست و اضافه کرد: انتخابات فرصت خوبی است تا همه گروه‌های خبری از اقتصادی و فرهنگی تا اجتماعی و ورزشی هر یک به تناسب موضوع و مخاطب خود بر برنامه نامزدها و مطالبات مردم تمرکز کنند تااخبار و تحلیل‌های انتخابات از انحصار گروه‌های سیاسی رسانه‌ها خارج شود.

پدرام پاک آیین، حضور سلبریتی‌ها در رسانه را خواسته یا ناخواسته از ظرفیت‌های مخاطب‌یابی  دانست و ادامه داد: حضور سلبریتی‌ها باید طبیعی و متوازن باشد؛ چرا که  دوران احساسات‌گرایی و اردوکشی سلبریتی‌ها به نفع این یا آن کاندیدای انتخابات  گذشته و ممکن است نتیجه عکس دهد؛ به خصوص که  مردم در این مقطع  از رسانه‌ها انتظار دارند  نقشی عقلانی و برنامه‌محور در انتخابات  ایفا کنند.


۱۴۰۰/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...