نسخه چاپی

جزییات دیدار كوفی عنان و بشار اسد

عکس خبري -جزييات ديدار کوفي عنان و بشار اسد

بشار اسد نیز در این دیدار آمادگی كشورش را برای موفقیت هرگونه تلاش‌های صادقانه برای ایجاد راهكاری جهت حل و فصل اوضاع این كشور اعلام كرده و افزود: هرگونه تلاش در این راستا در درجه اول نیازمند بررسی آنچه كه در سوریه روی می‌دهد است نه تكیه كردن بر گزارش‌هایی كه عده ای در كشورهای منطقه و جهان برای كتمان حقایق و نشان دادن تصویری متفاوت از تحولات سوریه منتشر می‌كنند.

بشار اسد در ديدار با كوفي عنان آمادگي سوريه را براي موفقيت هرگونه تلاش‌هاي صادقانه جهت حل و فصل اوضاع اين كشور اعلام كرد.

به گزارش ايسنا، بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه امروز (شنبه) با كوفي عنان، فرستاده سازمان ملل واتحاديه عرب به سوريه و هيات همراهش ديدار كرد.

وي در اين ديدار در جريان ديدگاه كوفي عنان و ارزيابي اوليه وي از اوضاع سوريه قرار گرفت كه طي آن كوفي عنان بر تعهد خود نسبت به تلاش‌هاي عادلانه، بي‌طرف و مستقل براي حل و فصل اوضاع سوريه تاكيد كرده و خاطرنشان كرد كه با دخالت خارجي در امور سوريه مخالف است و به راهكار مسالمت‌آميز ايمان دارد.

كوفي عنان همچنين ابراز اميدواري كرد كه بتواند با همكاري دولت سوريه راه را براي برگزاري مذاكرات ديپلماتيك در چارچوب روند سياسي هموار سازد تا به اين وسيله ثبات به سوريه بازگردد و آرمان‌هاي ملت سوريه تحقق يابد.

بشار اسد نيز در اين ديدار آمادگي كشورش را براي موفقيت هرگونه تلاش‌هاي صادقانه براي ايجاد راهكاري جهت حل و فصل اوضاع اين كشور اعلام كرده و افزود: هرگونه تلاش در اين راستا در درجه اول نيازمند بررسي آنچه كه در سوريه روي مي‌دهد است نه تكيه كردن بر گزارش‌هايي كه عده اي در كشورهاي منطقه و جهان براي كتمان حقايق و نشان دادن تصويري متفاوت از تحولات سوريه منتشر مي‌كنند.

بر اساس گزارش خبرگزاري سوريه (سانا)، اسد همچنين تاكيد كرد: موفقيت هرگونه مذاكرات و يا عمليات سياسي تا زماني كه گروه هاي تروريستي مسلح درصدد اشاعه بحران و بي‌ثباتي در كشور از طريق هدف قرار دادن نظاميان و غيرنظاميان و تخريب اموال عمومي و خصوصي هستند، امكان‌پذير نيست.

در اين ديدار، وليد المعلم؛ وزير خارجه سوريه و بثينه شعبان، مشاور سياسي و رسانه‌اي اسد نيز حضور داشتند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...