نسخه چاپی

یخبندان در تهران و 12 استان كشور

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به كاهش شدید دما و یخبندان در تهران و 12 استان كشور هشدار داد.

به گزارش نما مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با تداوم کاهش دما، در برخی نقاط استانهای اردبیل، گیلان، ‌مازندران، گلستان،‌ تهران، البرز،‌ قزوین، زنجان،‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ قم و سمنان، یخبندان و لغزندگی معابر عمومی و خیابانها پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود که افراد آسیب‌پذیر از تردد غیرضروری بویژه در صبح دوشنبه خودداری کرده و همچنین خودروها نیز نکات ایمنی مربوط به رانندگی را رعایت کنند.

وی افزود: طی تا روز سه‌شنبه با استقرار سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور، برای نوار شمالی کشور ابرناکی، بارش برف و باران گاهی وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. در این مدت بارش‌ها در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت و دریای خزر مواجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: همزمان با این سامانه، سامانه بارشی دیگری در جنوب شرق کشور فعال است که ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که تا روز سه‌شنبه خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است به ایسنا گفت: برابر اعلام قبلی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با استقرار جوی پایدار در کشور بر میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خصوصا تهران افزوده خواهد شد و در روز سه‌شنبه روند افزایش دما برای نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس طی روز دوشنبه نیمه‌ابری بتدریج کاهش ابر همراه با مه صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 4 درجه سانتیگراد زیر صفر و 4 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری با غبارصبحگاهی پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 3 درجه سانتیگراد زیر صفر و 5 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

۱۳۹۱/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...