نسخه چاپی

اوباما بار دیگر از تغییر سخن گفت

رئیس جمهور آمریكا شب گذشته به مدت یك ساعت بطور خصوصی با خانواده های قربانیان حادثه تیراندازی روز شنبه دیدار و سپس به آنها وعده داد كه ایالات متحده دیگر تحمل چنین وضعیتی را ندارد.

به گزارش نما، مهر به نقل از یاهو نیوز نوشت: "باراک اوباما" شب گذشته در دیدار با مردم "نیوتاون" به آنها گفت: شما تنها نیستید و دولت از تمام قدرتی که در دست دارد استفاده می کند تا از بروز مجدد چنین مواردی جلوگیری کند.

روز شنبه هفته جاری یک جوان 20 ساله وارد کودکستانی در کنکتیکت شد و به سوی افراد حاضر آتش گشود که در نتیجه آن 26 نفر از جمله 20 کودک کشته شدند.

اوباما در ادامه صحبت های شب گذشته خود که پس از دیدار یک ساعته وی با خانواده های قربانیان این حادثه انجام می شد گفت: ما دیگر نمی توانیم چنین مواردی را تحمل کنیم. این فجایع باید به پایان برسند و برای آنکه این فجایع به پایان برسند ما باید تغییر کنیم.

اوباما سخنرانی خود را در سالن دبیرستانی در نیوتاون انجام داد و حاضرین در حالی اشک می ریختند و خانواده های قربانیان فرزندان کوچک خود را در آغوش گرفته بودند به سخنان اوباما گوش می دادند.

اوباما در ادامه افزود: در هفته های آینده من از تمام قدرتی که دولت آمریکا در دست دارد استفاده می کنم تا شهروندان آمریکا، والدین، فرزندان و محصلین همه قانون را رعایت کرده، از خدمات روانپزشکی استفاده کنند. برای جلوگیری از وقوع چنینی حوادثی این تنها انتخابی است که ما پیش روی خود داریم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه برای نشان دادن همدردی خود با خانواده های قربانیان حادثه روز شنبه گفت: ما نمی توانیم تحمل کنیم که چنین حوادثی روال عادی به خود بگیرند. آیا ما می خواهیم بگویم که در برخورد با چنین حوادثی فاقد قدرت هستیم؟ آیا قوانین به حد کافی محکم نیستند؟

فشار برای تصویب قانون کنترل سلاح

اما در حالیکه اوباما سعی دارد با غمگین نشان دادن خود و بر زبان راندن سخنان احساسی، خشم مردم آمریکا و بویژه خانواده های قربانیان را کاهش بدهد، روزنامه یو.اس.ای.تودی در تحلیلی از افزایش فشارها بر کاخ سفید برای تصویب قانونی برای کنترل سلاح خبر داد.

در ابتدای مطلب این روزنامه آمده است: در حالیکه کنگره آمریکا از سال 1994 قانونی را درباره کنترل سلاح تصویب نکرده و مردم آمریکا به شدت بواسطه حادثه روز شنبه اختلاف نظر دارند، دولت اوباما چه کاری را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی می تواند انجام بدهد.

بدنبال کشتار در کنکتیکت حامیان طرح کنترل سلاح، پیام روشنی را به اوباما ارسال می کنند و آن اینکه "زمان آن فرا رسیده تا قانونی در این رابطه به تصویب برسد."

در همین رابطه عده ای از این افراد معتقدند اوباما بواسطه تجربه خود در سنا و همچنین اینکه در گذشته نیز از حامیان وضع قانون برای کنترل سلاح بوده، اکنون در آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود باید اقدامات بیشتری برای تصویب قانونی در این رابطه انجام بدهد.

۱۳۹۱/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...