نسخه چاپی

ره آورد نمایندگان ایران از مسابقات باشگاههای آسیا؛

صعود سه نماینده و لزوم طراحی بهتر

عکس خبري -صعود سه نماينده و لزوم طراحي بهتر

مر حله گروهی مسابقات باشگاهی آسیا در منطقه غرب با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید و با نتایج غیر مترقبه در دور ششم همراه شد.


مر حله گروهی مسابقات باشگاهی آسیا در منطقه غرب با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید و با نتایج غیر مترقبه در دور ششم همراه شد.
حذف تیمهای شاخص و متمول آسیایی از جمله السد و الدحیل قطر و الاهلی عربستان و صعود پرسپولیس ،استقلال و تراکتورسازی ایران ره آورد این رقابتهای فشرده و حساس بود.
البته الهلال عربستان هم با خوش شانسی و بر اساس محاسبات جدید afc به دور بعد راه یافت.شکست دو بر صفر آنها در برابر الشباب الاهلی امارات و باخت عجیب ۴ بر یک در مصاف با استقلال تاجیکستان آن هم در ریاض از نتایج عجیب الهلال بود.
بازیهای متمرکز اگر چه برای تیمهای شرکت کندده به ویژه برای نمایندگان ما سخت و سنگین بود ،اما پیام خاص و نکات آموزنده ای هم به همراه داشت.
اینکه مربیان و کادر مدیریت باشگاهی ما ،تمام نفرات را در اختیار داشتند ودر یک مقطعی خاص و در اردویی متمرکز بازیکنان را ریر نظر گرفتند.
مباحث مهمی چون نظارت بر امر بدنسازی ،تغذیه ،ریکاوری و استراحت بازیکنان و آنالیز رقبا به شدت مورد توجه قرار گرفت. مسائل پزشکی و آماده سازی بازیکنان و ذخیره انرژی هم در اولویت قرار گرفت و از همه مهمتر کادر فنی به تکاپو افتادند،تا بازیکنان را از لحاظ انگیزشی و روحی و روانی در مرحله استاندارد نگه دارند.
این موفقیت های مدیریتی و کادر فنی با توجه به شیوع وسیع ویروس کرونا و مسائل قرنطینه به وِیژه از سوی پرسپولیس از اهمیت خارق العاده ای برخوردار می باشد . آمادگی و بیداری جسمی و جنگندگی دو تیم تراکتور سازی و استقلال در شب پایانی از عملکرد خوب کادر فنی و مربیان بدنسازی حکایت می کند و...
عملکرد تیم شایسته فولاد خوزستان را باید ستود که علیرغم بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و قرار گرفتن در گروه مرگ در کنار النصر و السد نمایشی در خور انتظار داشتند.
در هر حال با پایان یافتن مرحله مقدماتی و صعود سه نماینده ایران باید از امروز به فکر فردا بود و با طراحی بهتر و برنامه ریزی دقیق تر در پی تکمیل موفقیت ها برآمد.
در روزهای اخیر اخبار و حواشی متعددی در باره پیوستن احتمالی بعضی از بازیکنان شاخص به تیمهای قطری و اماراتی .منتشر شد.
نورالهی و کنعانی زادگان از پرسپولیس و قائدی و دیاباته از استقلال با پیشنهادات اعوا کننده ای مواجه شدند.
نباید اجازه داد با جدا شدن افراد شاخص ،بساط تضعیف و افول نماینده های ایران مهیا شود،لذا تمدید قرارداد با بازیکنان و تقویت بنیه آنها باید در اولویت قرار گیرد.
باید به خاطر داشته باشیم ،پرسپولیس در فصل گذشته از این ناحیه ضربه خورد و در آستانه دیدار فینال با جدایی ترابی ،خلیل زاده و علیپور مواجه شد و از قهرمانی بازماند.
مانند مار گزیده ای که از ریسمان سیاه وسفید واهمه دارد ،،هواداران از تکرار این وقایع تلخ در هراس هستند.این موضوع باید در صدر اقدامات بازدارنده مدیران سه تیم مذکور قرار گیرد.
از طرفی لازم است در باره برگزاری لیگ برتر و جام حذفی و تمرینات و بازیهای تیم ملی طوری برنامه ریزی کنیم تا فرسایشی شدن و فشردگی مسابقات داخلی به اساس حرکت نمایندگان ما لطمه جدی وارد نکند.
اعتقاد راسخ داریم به جهت قرعه مناسب سه تیم کشورمان و حذف السد و الدحیل ،این بار جام قهرمانی در دسترس است ،به شرطی که گرفتار حواشی و درگیریهای داخلی نشویم.
خود زنی و غفلت از اهمیت مسابقات پیش رو را کنار بگذاریم و با واقع بینی و درایت به فکر آینده باشیم.
الهلال اگر چه در این مرحله ضعیف و ناهماهنگ‌نشان داد ،اما قطعا با به خدمت گرفتن نفرات به مصاف استقلال می آید.استقلال هم در فاز دفاعی نیازمند ترمیم و باز سازی و حفظ بازیکنان کلیدی در خط حمله است.
تراکتور سازی با شجاعت مثال زدنی صعود کرد و باید با النصر عربستان جدالی سخت داشته باشد.شاگردان خطیبی هم باید شاکله تیمی خود را حفظ کنند و در خطوط میانی و حمله تقویت شوند.
رویارویی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان اگر چه آسانتر از دو نماینده دیگر به نظر می آید ،اما نباید با ساده انگاری این راه را پیمود.

۱۴۰۰/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...