نسخه چاپی

فریدون عباسی: اصول‌گرایان نگران مذاكرات برجامی نیستند

عکس خبري -فريدون عباسي: اصول‌گرايان نگران مذاکرات برجامي نيستند

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینكه گفته می‌شود اصول‌گرایان نگران مذاكرات برجامی هستند، تبلیغات است چراكه در این مورد نگرانی وجود ندارد.


به گزارش نما، فریدون عباسی دوانی در واکنش به اینکه بسیاری بر این باورند که اصول‌گرایان نگران به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی هستند، گفت: اینکه گفته می‌شود اصول‌گرایان نگران مذاکرات برجامی هستند، تبلیغات است چراکه در این مورد نگرانی وجود ندارد و مذاکره‌کنندگان تیم ایران افراد رسمی کشور هستند، به این معنی که از طرف وزارت امور خارجه عهده‌دار مذاکرات هستند و براساس چارچوب‌هایی که در شورای عالی امنیت ملی بحث شده و به آنها داده می‌شود، مذاکره می‌کنند.رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آنا افزود: اگر مذاکره‌کنندگان بر مبنای مصوبات شورای عالی امنیت ملی مذاکره کنند و با مجلس هم هماهنگی لازم داشته باشند، واقعاً سربازان مدافع قسمت دیپلماسی هستند و باید حمایت شوند. اما مشکل اینجا است که اگر بدون توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، فقط با اختیارات اجرایی دولت و وزارت امور خارجه مذاکره کنند، مورد قبول کل کشور نخواهد بود و اجماعی در این زمینه نیست، لذا باید به این موضوع توجه شود.

عباسی دوانی در واکنش به اینکه در فایل منتشر شده از طرف ظریف بر نفوذ روس‌ها در کشور تاکید شده است، تصریح کرد: بنده چنین نفوذی از روس‌ها در کشور مشاهده نکردم. شاید در کشور ما غربی‌ها بیشتر نفوذ دارند تا شرقی‌ها، یعنی آن نفوذی که انگلستان و آمریکا در کشور دارند را چین و روسیه ندارند. در مجموع باید باور کنیم که همه کشورهای دنیا حتی همسایگان ما بر مبنای منافع ملی خودشان عمل می‌کنند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید بر مبنای منافع ملی کشور با کشورهای دیگر مذاکره کند و ارتباط داشته باشد البته منافع طرف مقابل را هم در حد قابل قبول در نظر بگیرد چراکه نمی‌شود یک‌طرفه منافع خود را در نظر گرفت و به منافع طرف مقابل را در نظر نگرفت. بنابراین در مذاکرات باید منافع مشترک هر دو طرف مذاکره‌کننده را در نظر گرفت و بعد از این نتیجه می‌گیریم که تعامل خوبی با دنیا داشتیم یا خیر.

جزء امضاکنندگان نامه دعوت از آیت‌الله رئیسی برای حضور در عرصه رقابت انتخابات نیستم

عباسی دوانی در پاسخ به اینکه از طرف شورای وحدت یا شورای ائتلاف با شما گفت‌وگو کردند؟ اظهار کرد: به دلیل اینکه اعلام کردم به صورت مستقل وارد عرصه رقابت شدم، کما اینکه در انتخابات مجلس هم به صورت مستقل وارد شدم و توانستم از جامعه رأی بگیرم. به عبارت دیگر در بحث انتخابات مجلس هر فردی با هر نظری که داشت، آمد صحبت‌های بنده را شنید و همکاری کرد و در ستاد ما به روی هیچ‌کس بسته نبود. درد حال حاضر هم وضع به همین منوال است و هر فردی با هر اعتقادی در چارچوب نظام اسلامی می‌تواند یا ما همکاری کند.

وی در ادامه متذکر شد: البته فعلا باید اجازه دهیم که شورای نگهبان کار خودش را انجام دهد، نحوه احراز صلاحیت افراد مشخص شود و بعد از آن‌ قطب‌بندی‌ها مشخص می‌شود و حمایت‌ها، منطقی‌تر و با حساب‌تر خواهند بود.

عباسی دوانی در واکنش به اینکه آیا شما جزء آن ۲۲۰ نماینده‌ای که از آقای رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کردند، هستید ؟ خاطرنشان کرد: خیر بنده جزء امضاکنندگان نامه دعوت از آیت‌الله رئیسی برای حضور در عرصه رقابت انتخابات نیستم چراکه معتقدم بهتر است در قوه قضائیه حضور داشته باشد تا بتوانیم قوه قضائیه عدالت‌گستری را در حد ایجاد تمدن اسلامی تشکیل دهیم چراکه بدون عدالت نمی‌توانیم شعار ایجاد تمدن بدهیم و یا آینده بهتری برای خود رقم بزنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره مباحث مطرح شده در مورد جداول بودجه یادآور شد: در مورد جداول بودجه به نظر می‎‌رسد اشکال از جایی است که لایحه بودجه را تهیه می‌کند. برنامه ما این است که از حالا کمک کنیم لایحه ۱۴۰۱ درست تنظیم شود که مجلس نخواهد در آن دخل و تصرفی کند. اگر در همه ابعاد بین دولت و مجلس هماهنگی باشد، در لایحه بودجه هم هماهنگی صورت خواهد گرفت و بودجه به‌گونه‌ای تنظیم و به مجلس ارائه خواهد شد که مجلسی‌ها احساس نکنند، دولت آنها را در نظر نمی‌گیرد و به نظرات آنها بهایی نمی‌دهد.

۱۴۰۰/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...