نسخه چاپی

تاكتیك جنگی تروریست ها در سوریه+تصاویر

پزشكان بیمارستان تشرین متفق القول بودند كه تروریستها از نوعی گلوله ناشناخته سمی علیه سربازان ارتش استفاده می كنند، زیرا به محض اصابت، فرد مجروح را فلج می كند.

گزارش نمابه نقل از مشرق، صبح چهارشنبه دهم اسفند هیئت رسانه ای جمهوری اسلامی عازم بیمارستان نظامی تشرین شد . این بیمارستان به نام ماه سریانی تشرین "اکتبر" ماهی که در آن حافظ اسد رئیس جمهوری سابق سوریه در یک کودتای بدون خونریزی، قدرت را در دست گرفت، نامگذاری شده، اما با وجود بزرگی مساحت، این بیمارستان فاقد امکانات پزشکی روز است. شمار زیادی سرباز، درجه دار وافسر که در جریان درگیری با گروه های تروریستی و سلفی زخمی شده اند در این بیمارستان بستری بودند.عمده بستری شدگان از ناحیه دست و پا مجروح شده برخی نیز قطع نخاعی بودند. هیئت ایرانی قبل از گفتگو با مجروحان به اتاق رئیس بیمارستان که یک سرلشکر پزشک است، هدایت شد .


146495_296.jpg



رئیس بیمارستان که یک مسیحی است قصد نداشت خود را به طور کامل معرفی کند، اما سرانجام با اصرار هیئت خود را سرلشکر پزشک"موریس" معرفی کرد با این شرط که هیئت رسانه ای ایران از وی عکس و فیلم نگیرد، زیرا چند روز قبل رئیس قبلی بیمارستان تشرین توسط تروریستها به قتل رسیده بود. او که یک پزشک جراح ارتوپدی است، در ابتدا از مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به دولت و ملت سوریه تشکر و روابط دو کشور را راهبردی توصیف کرد. دکترموریس شرح مفصلی از اوضاع بیمارستان ومجروحان ارائه داد و گفت نیروهای مسلح سوریه در طول 11 ماه گذشته بیش از2000 شهید دادند، زیرا ارتش در برخورد با تروریستها نهایت تلاش خود را به عمل می آورد تا مردم عادی آسیب نبینند، زیرا تروریستها در مناطق پر جمعیت موضع گیری می کنند.او تاکید کرد که روزانه بین 15 تا 25 نفر از افراد ارتش در مقابله با تروریستها به شهادت می رسند . یک سرتیپ از اداره سیاسی نیروهای مسلح سوریه در طول بازدید از بیمارستان تشرین هیئت ایرانی را همراهی می کرد . هیئت رسانه ای ایران به مدت سه ساعت از مجروحان نظامی بستری شده عیادت و با آنان گفتگو کرد .پزشکان بیمارستان متفق القول بودند که تروریستها ازنوعی گلوله ناشناخته سمی علیه سربازان ارتش استفاده می کنند زیرا به محض اصابت،فرد مجروح را فلج می کند. اغلب مجروحان نیز قطع نخاع شده و یا ازناحیه دست وپا آسیب دیده بودند، زیرا سربازان و درجه داران وافسران در رویارویی با تروریستها از جلیقه ضد گلوله استفاده می کنند و تروریستها با علم به آن معمولا قسمت های تحتانی سربازان دولتی را هدف قرار می دهند. تروریستها از کمین و یا بمبهای ساعتی علیه نیروهای نظامی استفاده می کنند ودر عین حال در استفاده از انواع سلاح های انفرادی و بمبهای دستی مهارت خاص خود را دارند.


146496_962.jpg



در جریان این بازدید اولا مشخص شد که کادر بیمارستان تشرین برای چنین حوادث گسترده ای خود را آماده نکرده بودند.ثانیا پزشکان بیمارستان از تجربه کافی برای انجام عملیات سنگین جراحی برخوردار نیستند و تنها به قطع اعضای بدن یک سرباز مجروح اکتفا می کنند در حالی که می توانند عضو آسیب دیده را با یک یا دو عمل جراحی ترمیم کنند. موضوع سوم این است که درگیری های داخلی سوریه منحصر به نیروهای مسلح باقی مانده و دولت از نیروهای مردمی از جمله پزشکان برای کمک به مصدومین نظامی حوادث اخیر استفاده نمی کند. با توجه به حجم زیاد مجروحان ،کادر بیمارستان نظامی نمی تواند پاسخگوی نیاز مجروحان باشد و آنها از نظر روحی وضعیت مناسبی نداشتند. یکی از پزشکان بیمارستان نظامی تشرین، تحریم اقتصادی و کمبود دارو را یکی از مشکلات این بیمارستان عنوان کرد و گفت بیمارستان تشرین با کمبود داروی بیهوشی و وسایل جراحی پیشرفته روبرو است. در طول این بازدید هیئت ایران از بیمارستان، برخی از سربازان مایل نبودند که عکس و نام واقعی آنان منتشر شود، زیرا اعتقاد داشتند که تروریستها خانواده آنان را شناسایی کرده و مورد حمله قرار می دهند. اطراف بیمارستان نیز کاملا سنگربندی شده و حالتی کاملا جنگی به خود گرفته بود. با اینکه اساسا در شهر مشکل امنیتی وجود نداشت، اما ناامنی روانی به سبب تهدیدهای تروریستها کاملا شهود بود به این معنی که تروریستها یک فضای سنگین و بی سابقه امنیتی ایجاد کرده بودند تا مردم را از ادامه فعالیت عادی و روزمره و کسب و کار باز دارند. با این حال هیچگونه نشانه ای از حضور گروه های مخالف در دمشق مشاهده نشد و مردم با وجود برخی نگرانی ها به زندگی عادی خود مشغول بودند. تا پیش از این رسانه های عربی و در راس آنها العربیه و الجزیره، اوضاع دمشق را به گونه ای القا می کردند که تصور می شد در سوریه جنگ خیابانی جریان دارد در حالی که نیروهای دولتی بر تمام اوضاع سوریه مسلط هستند و تنها دربرخی مناطق مانند حمص،ادلب و حماه در گیری های پراکنده ای میان نیروهای دولتی و سلفی ها جریان داشت. تروریستها نیز شیوه جنگ چریکی متمرکز را در پیش گرفته اند به این معنی که این تروریستها در یک منطقه پرجمعیت که ساکنان آن به لحاظ فکری به سلفی ها نزدیکتر هستند متمرکز می شوند و به نیروهای مسلح حمله می کنند . چون نیروهای دولتی مایل نیستند به مردم آسیب وارد شود، بنابراین در برخورد با تروریستها نهایت احتیاط را به عمل می آورند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...