نسخه چاپی

موساد '' آسوشیتدپرس'' را هدایت میكند

بیشتر كارشناسان براین اعتقادند كه تصاویر ماهواره ای از موساد به دست آسوشیتدپرس می رسیده و معمولا نام منابع خبری به صورت بی نام ذكر می شده است.

به گزارش نما به نقل از رویداد، امریکن فری پرس(American free press) نوشت، طی یک دهه گذشته، رژیم صهیونیستی از رسانه برای پوشش تخریبی اخبار برنامه هسته ای ایران استفاده کرده است اما آخرین تلاش آن مبنی بر ترغیب "آسوشیتدپرس" جهت پوشش اخبار و اطلاعات جعلی درخصوص برنامه هسته ای ایران به یک دیوار آجری برخورد.

به تازگی گروهی از دانشمندان برجسته آسوشیتدپرس را به علت انتشار نمودار مضحک از هک شدن رایانه های درحال اجرای صنعت هسته ای ایران، به تمسخر گرفتند.

"این ادعا (نمودار آسوشیتدپرس) نشان می دهد؛ دانشمندان ایرانی درحال محاسبه مقدار انرژی آزاد شده از بمب هسته ای بوده اند."

یک دانشمند برجسته با بررسی این نمودار گفت: این نمودار به قدری ضعیف است که حتی به سختی می توان کار یک دانشجوی فارغ التحصیل رشته مهندسی دانست. او همچنین آن را به نمودارهای بسیار ساده ای که در اینترنت وجود دارد و به توضیح نرم افزارهای مشترک می پردازد، تشبیه کرد.

امریکن فری پرس در ادامه گفت: در دنیای رسانه این اولین باری نیست که اسناد اینچنینی مورد استفاده قرار می گیرد. رسانه های غربی در سال 2000 هم مرتکب دروغ هایی از این دست شده بودند. اما در هر زمان، باهوش ترین "دیپلمات های ناشناخته" متوجه شدند که موساد روزنامه نگاران را در این خصوص تغذیه می کند.

برخی منابع اطلاعاتی گفته اند؛ متحدان رژیم صهیونیستی به ویژه انگلیس و آمریکا در این کار دخیل بوده اند.

آخرین تلاش های رژیم صهیونیستی برای استفاده از تفکر جعلی جهت شکل دادن به افکار بین المللی در حمایت از حمله رژیم صهیونیستی به ایران از همین الگو پیروی کرده است.

اما روزنامه نگار آسوشیتدپرس جورج جان اظهار داشت: هیچ عامل غریبه ای به اشاعه اطلاعات مشکوک درباره ایران مبادرت نورزیده است.

در ماه مارس سال 2012، خبر " ایران سایت هسته ای پارچین نزدیک به تهران را پاکسازی می کند" یکی از دروغ پردازی های جورج جان بوده است. امریکن فری پرس نوشت: او (جان) در خصوص فعالیت های ایران در سایت هسته ای پارچین داستان دروغینی را با مضمون تلاش ایران جهت دستیابی به "سلاح هسته ای" در آسوشیتدپرس منتشر کرد.

در خبر دروغین ماه مارس، جان نوشت: دیپلماتهایی که نامشان فاش نشده اعلام کردند، تصاویر ماهواره ای مبنی بر کامیون هایی که خاک به سمت سایت پارچین حمل می کنند تا روی فعالیت های هسته ای این سایت با مقدار قابل توجهی خاک پوشانیده شود را به اثبات می رساند.

بیشتر کارشناسان براین اعتقادند که تصاویر ماهواره ای از موساد به دست آسوشیتدپرس می رسیده و معمولا نام منابع خبری به صورت بی نام ذکر می شده است.

۱۳۹۱/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...