نسخه چاپی

سلامت جسمی و روحی ضعیف عامل خطای بیشتر پرستاران

عکس خبري - سلامت جسمي و روحي ضعيف عامل خطاي بيشتر پرستاران

نتایج یك بررسی نشان می‌دهد، پرستاران مراقبت‌های ویژه با بهداشت جسمی و روانی ضعیف، اشتباهات پزشكی را به مراتب بیشتر از پرستاران با سلامتی بهتر گزارش كرده‌اند.

به گزارش نما، مطالعه‌ای که قبل از همه گیری کووید ۱۹ انجام شد، سلامت جسمی و روحی پرستاران را به خطاهای پزشکی قابل پیشگیری مرتبط می‌کند و نشان می‌دهد پرستارانی که درک کردند ارائه کار درست از سوی آنها وابسته به سلامتی آنهاست، دو برابر بیشتر از سلامتی جسمی بهتر برخوردار هستند.

مطالعه‌ای که توسط کالج پرستاری دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد، نشان داد که پرستاران مراقبت‌ های ویژه با بهداشت جسمی و روانی ضعیف، اشتباهات پزشکی را به مراتب بیشتر از پرستاران با سلامتی بهتر گزارش کرده‌اند.

یافته‌های مطالعه که روز گذشته در مجله American Critical Care منتشر شده حاکی است، بالار فتن میزان اضافه­ کاری پرستاران بر سلامت روان آن­ها اثر گذاشته و موجب شده تا این گروه از سلامت روان کمتری برخوردار باشند.

برنادت ملنیک، نویسنده اصلی این مقاله و رئیس دانشکده پرستاری در ایالت اوهایو گفت: این موضوع از اهمیت حیاتی برخوردار است که ما برخی از دلایل اصلی را که منجر به بروز این خطاها میشود درک کنیم و برای جلوگیری از آنها همه تلاش خود را انجام دهیم.

نویسندگان تحقیق موارد شیوع استرس، اضطراب، افسردگی و علائم فرسودگی شغلی را در میان پرستاران مراقبت‌های ویژه به عنوان مبنایی برای بررسی ارتباط بالقوه بین بهزیستی و خطاهای پزشکی ذکر کردند. در این مطالعه حدود ۸۰۰ عضو انجمن پرستاران مراقبت ویژه آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

از بین افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، ۶۱ درصد از سلامت جسمی کمتر از حد مطلوب و ۵۱ درصد از آنها از نظر روانی زیر بهینه بودند؛ تقریبا ۴۰ درصد از نظر علائم افسردگی مثبت و بیش از ۵۰ درصد نیز از نظر اضطراب مثبت ارزیابی شدند. علاوه بر این، در پرستارانی که از سلامتی کامل برخودار نبودند احتمال ایجاد خطاهای پزشکی بین ۳۱ تا ۶۲ درصد افزایش یافته بود.

منبع: فارس

۱۴۰۰/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...