نسخه چاپی

نقش جزایر ایرانی در دفاع از كشور

دستیار و مشاور عالی فرمانده كل قوا با اشاره به وجود جزایر متعدد ایرانی در خلیج فارس گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران از این جزایر به عنوان پایگاه‌های دفاعی و امنیتی در زمان لازم استفاده می‌‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت در جمع خبرنگاران گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت برتر منطقه خلیج فارس تضمین‌کننده صدور انرژی از این منطقه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مایل به این صدور نفت و تضمین‌کننده امنیت در این منطقه است و سیاست مسئولان عالی کشور ایجاد امنیت پایدار منطقه‌ای است.

صفوی ادامه داد: البته اگر شرایطی بوجود بیاید و تهدیدات نظامی علیه ایران صورت بگیرد، شرایط دیگری در منطقه رقم خواهد خورد ولی برداشت ما این است که تهدیدات نظامی نزدیکی نداریم.

وی با اشاره به جزایر ایرانی در خلیج فارس گفت: در منطقه خلیج فارس، بیشترین جزایر متعلق به ایران است خصوصا جزایری که مشرف به تنگه هرمز هستند.

صفوی تاکید کرد:‌ جزایر قشم، هرمز، لارک، بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بالاترین اشراف را برای کنترل مسیر ورود و خروج تمام شناورها در خلیج فارس برای ایران فراهم کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران از این جزایر به عنوان پایگاه‌های دفاعی و امنیتی در زمان لازم برای ترمیم کامل دفاع و امنیت پایدار و تضمین امنیت حمل و نقل تجاری استفاده می‌‌کند و دشمنان ما می‌دانند که تاثیر این جزایر در بعد دفاع و امنیت چیست.

صفوی در پایان تاکید کرد: حضور 93 فروند ناوگان بیگانه از دریای عمان تا خلیج فارس را عامل ناامنی در منطقه می‌دانیم.

۱۳۹۱/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...