نسخه چاپی

پرونده سهمیه‌های كشتی فرنگی بسته شد/ یكی از شاگردان «بنا»جا ماند

عکس خبري -پرونده سهميه‌هاي کشتي فرنگي بسته شد/ يکي از شاگردان «بنا»جا ماند

پرونده سهمیه‌های كشتی فرنگی در المپیك ۲۰۲۱ توكیو در حالی بسته شد كه محمد بنا نتوانست تركیب تیم المپیكی خود را تكمیل كند.


به گزارش نما، شب گذشته در حالی تکلیف ۱۲ سهمیه باقی مانده کشتی فرنگی در رقابتهای گزینشی صوفیه بلغارستان مشخص شد که ناصر علیزاده نتوانست سهمیه وزن ۸۷ کیلوگرم را کسب کند. سهمیه‌ای که چندی پیش به سادگی توسط حسین نوری در رقابتهای گزینشی قزاقستان از دست رفت و کسب آن به بلغارستان کشیده شد.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پنج سهمیه در المپیک شرکت خواهد کرد. پنج سهمیه‌ای که توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان و در ادامه توسط محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم در مسابقات گزینشی ۲۰۲۱ قزاقستان بدست آمد.

به هر حال شب گذشته با بسته شدن پرونده سهمیه‌های کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک، ۱۲ سهمیه بین کشورهای مختلف تقسیم شد که اسامی این کشتی گیران به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ویکتور سیوبانو (مولداوی) – آرمان ملیکیان (ارمنستان)

۶۷ کیلوگرم: کارن اصلانیان (ارمنستان) – پرویز نصیب اف (آذربایجان)

۷۷ کیلوگرم: رفیق حسین اف (آذربایجان) – آیک مناتساکانیان (بلغارستان)

۸۷ کیلوگرم: زورابی داتوناشویلی (صربستان) - ایوان هوکلک (کرواسی)

۹۷ کیلوگرم: الکس زوکه (مجارستان) – آرتور اوماروف (چک)

۱۳۰ کیلوگرم: آلین الکسیوس چیوراریو (رومانی) – الیاس کوسمانن (فنلاند)

در این بین برخی از چهره‌های نامدار و مدعی کشتی فرنگی جهان هم موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند. به عنوان مثال باید به داویت چاکودتادزه قهرمان المپیک از روسیه، کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی، متهان باشار قهرمان جهان از ترکیه، ایوو آنگلوف قهرمان جهان از بلغارستان، رسول چونایف قهرمان جهان از آذربایجان، ویکتور نمس قهرمان جهان از صربستان و ملونین نومونوی قهرمان جهان از فرانسه اشاره کرد که هر کدام از این نفرات، مدعیان سرسختی برای کسب مدال در المپیک محسوب می‌شدند و نتوانستند به این آوردگاه بزرگ راه یابند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...