نسخه چاپی

بازتاب ركورد شكنی پاراوزنه‌بردار ایران

عکس خبري -بازتاب رکورد شکني پاراوزنه‌بردار ايران

سایت كمیته بین المللی پارالمپیك (IPC) در مطلبی ركوردشكنی روح الله رستمی در جام جهانی پاراوزنه برداری تایلند را مورد توجه قرار داده است.


به گزارش نما، روح الله رستمی یکی از پاراوزنه برداران ایران بود که در جام جهانی تایلند موفق به کسب مدال طلا شد.

در جریان این پیکارها که پس از سه روز رقابت شرکت کنندگان روز گذشته در تایلند به پایان رسید، روح الله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلا موفق به رکوردشکنی هم شد. رکورد این دسته تا پیش از جام جهانی تایلند در اختیار مجید فرزین بود. فرزین در پارالمپیک ریو با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی رکورد این دسته را از آن خود کرده بود.

در جام جهانی تایلند اما روح الله رستمی با بالای سر بردن وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی، رکورد دسته ۸۰ کیلوگرم پاراوزنه برداری را به میزان یک کیلوگرم ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

این موضوع مورد توجه کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) هم قرار گرفته است. این کمیته در مطلبی ضمن اشاره به رکوردشکنی روح الله رستمی یادآور شده که دارنده مدال نقره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان جهان در لندن موفق شد از مرز ۲۴۰ کیلوگرم هموطن خود در بازی های ریو عبور کند.

بعد از مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی توسط رستمی و بعد از چند ثانیه سکوت، داوران رکورد جهانی او را تأیید کردند. بدین ترتیب ستاره ایرانی در کنار مربی خود جشن گرفت و با طلای خود به قهرمانی کشورش در جدول رده بندی مدال کمک کرد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...