نسخه چاپی

اعزام به خدمت فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاكید براینكه شركت كنكور ملاك صدور معافیت تحصیلی نیست، گفت: بدون معافیت تحصیلی هیچ دانشگاهی اجازه ثبت‌نام مشمول را ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار ابراهیم کریمی در این باره گفت: با توجه به این که پیش‌بینی می‌شد در سال‌های آتی‏، کنکور حذف شود، بنابراین در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی‏، اعلام شد که کنکور ملاک صدور معافیت تحصیلی نیست.

وی افزود: در گذشته افراد باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه شرکت کرده و پذیرفته می‌شدند تا بتوانند معافیت تحصیلی گرفته و ادامه تحصیل بدهند اما هم‌اکنون با حذف کنکور، در قانون جدید اصلاح کردیم که کنکور ارتباطی با صدور معافیت تحصیلی ندارد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح‌کرد: براساس قانون جدید، هر فرد ذکور ایرانی که به سن 18 سالگی می‌رسد باید وضعیت خدمت خود را مشخص کند که در این راستا، افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند. عده‌ای که قصد ادامه تحصیل ندارند بنابراین به خدمت سربازی اعزام می‌شوند و آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را دارند که این افراد، چه با شرکت در کنکور و چه بدون شرکت در آن، موظفند معافیت تحصیلی اخذ کنند.

کریمی با تاکید براینکه بدون معافیت‌تحصیلی هیچ‌دانشگاهی اجازه ثبت‌نام مشمول را ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع در دفترچه راهنمای خدمت وظیفه‌عمومی نیز آمده است؛ در صورتی که مشمول غیبت نداشته و فراری نیز نباشد با قبولی در هر دانشگاهی که مورد تایید وزارت علوم است، معافیت تحصیلی که همان مجوز سازمان وظیفه عمومی برای ادامه تحصیل و پذیرش در دانشگاه است، برای او صادر می‌شود.

معافیت‌های سربازی مربوط به خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی

سرهنگ حجت‌الله واعظی‌نژاد، معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط و انواع معافیت‌های سربازی مربوط به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را اعلام کرد.

به گفته وی در قانون وظیفه عمومی، معافیت‌هایی برای فرزندان مددجویان تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه افزود: معافیت یکی از فرزندان مادر فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی، معافیت مشمول دارای فرزند معلول، معافیت تنها پسر خانوادهایی که دارای سه فرزند دخترهستند، معافیت مشمولانی که با بانوان دارای معلولیت جسمی – حرکتی ازدواج کنند از جمله این معافیت‌ها است.

واعظی‌نژاد شرط اصلی رسیدگی به این نوع معافیت‌ها را تحت‌پوشش قرارداشتن در کمیته امداد امام‌خمینی (ره) یا بهزیستی عنوان کرد و افزود: برخی از خبرگزاری‌ها در روزهای گذشته به نقل از یکی از مسئولان کمیته امدادامام خمینی (ره) اعلام داشتند که با توافقات صورت گرفته با سازمان وظیفه عمومی ازجمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای خانواده‌های تحت پوشش این کمیته و سازمان بهزیستی ،امکان بهره‌مندی از کسرخدمت یا انجام خدمت سربازی در محل سکونت خود می‌باشد که این موضوع صحت نداشته و تنها معافیت‌هایی که در قانون وظیفه عمومی برای این دسته از مشمولان در نظر گرفته شده و در بالا نیز عنوان شده به آنان تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مشمولان برای کسب اطلاع از آخرین اخبار و قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی صرفا به اخبار منتشره از سوی مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه‌عمومی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی http://www.police.ir/ که قابل دسترسی برای عموم مردم است مراجعه کنند.

فراخوان اعزام به خدمت مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها

سازمان وظیفه عمومی ناجا کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ دوم دی ماه سال 1391هستند، را برای اعزام به خدمت فراخواند.

این سازمان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان دوم دی ماه سال1391 است، موظفند در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکزآموزش نیروهای مسلح اعلام شده حضور یابند.

آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکزآموزش نیروهای مسلح نشده‌اند، می‌توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و بر اساس اطلاعات مندرج در آن رفتار کنند.

کلیه مشمولان اوراق مربوط به اعزام (برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکزآموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک موردنیاز ازجمله شناسنامه، کارت‌ملی، و....) را هنگام مراجعه به محل اعزام، به همراه داشته باشند.

۱۳۹۱/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...