نسخه چاپی

این علائم غیرمعمول كرونایی را نادیده نگیرید

عکس خبري - اين علائم غيرمعمول کرونايي را ناديده نگيريد

بسیاری گمان می كنند كه علائم بیماری كرونا در بدن منحصر به چند مورد خاص است اما هرگز نباید علائم دیگر را نادیده گرفت.

به گزارش نما به نقل از indiatimes، در حال حاضر همه ما می دانیم که رایج ترین علائم مرتبط با کرونا سرفه ، تب ، از دست دادن بویایی و چشایی و لرز است. دانستن علائم رایج باعث می شود که به خوبی بفهمیم که چه زمانی باید خودمان را قرنطینه کنیم یا چه موقع برای آزمایش برویم.

موج دوم کووید مانند یک آتش سوزی در حال گسترش است و علائم آن کاملاً شبیه موج اول نیستند. این ویروس می تواند بر سلامت جسمی و روانی فرد تأثیر بگذارد. در اینجا هشت علامت جدا از تب و لرز وجود دارد که می تواند مشخص کند شما به ویروس مبتلا شده اید یا خیر.



سرفه های غیرمعمول

سرفه از علائم اصلی کرونا است ، اما سرفه مداوم با صدای متفاوت از سرفه معمول یکی از علائم آن است. ممکن است این مسئله با سرفه سیگاری اشتباه گرفته شود.



قرمز شدن چشم ها

طبق مطالعه ای که در چین انجام شده ، چشم صورتی یا التهاب ملتحمه نشانه ای از عفونت کرونایی است. در عارضه چشم صورتی ، افراد می توانند قرمزی ، تورم و آبریزش چشم ایجاد کنند. بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا ، این علامت را نشان دادند.



تنگی نفس

تنگی نفس ، دشواری در تنفس همراه با ناراحتی در قفسه سینه و تپش قلب نیز از جمله این علائم است.



مشکلات شکمی

طبق گفته محققان مشکلات متعدد گوارشی در پی ابتلا به کرونا رقم می خورد. کرونا بر سیستم تنفسی فوقانی تأثیر می گذارد. یک مطالعه جدید می گوید که اسهال ، استفراغ ، گرفتگی شکم ، حالت تهوع و درد از علائم ویروس کرونا است. اگر با هرگونه ناراحتی گوارشی روبرو هستید ، باید آزمایش کرونا بدهید.



خستگی

یکی دیگر از علائم کرونا که کمتر جدی گرفته می شود.

مطالعات نشان می‌دهد که حدود ۶۳ درصد بیماران مبتلا به کرونا، خستگی، ضعف و درد عضلانی را داشته اند.



مه مغزی

افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند علائم عصبی را گزارش کرده‌اند. از دست رفتن حافظه و مشکلات مربوط به خواب از دیگر علائم کمتر دیده شده بیماری کرونا در بدن است.



تپش قلب

تپش قلب یا احساس داشتن ضربان سریع قلب می‌تواند نشانه عفونت کرونایی باشد. براساس تحقیقی که در اینباره منتشر شد تعدادی از بیماران کرونایی به دلیل ایست قلبی جان باخته اند.

۱۴۰۰/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...