نسخه چاپی

بن‌همام بالاخره راضی به استعفا شد

«محمد بن‌همام» رئیس قطری كنفدراسیون فوتبال آسیا كه با اتهام دریافت رشوه روبروست، بالاخره پس از یكسال مقاومت، با ارسال نامه‌ای به فیفا از سمت خود كناره‌گیری كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «فیفا» نوشت: «محمد بن همام» عضو کمیته اجرایی فیفا و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، از تمام سمت‌های فوتبالی خود استعفا داده و اعلام کرد دیگر فعالیتی در زمینه فوتبال ندارد. وی استعفای خود را با ارسال نامه‌ای به تاریخ 15 دسامبر به اطلاع مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانده است.

البته بنا بر قوانین اخلاقی فیفا، با وجود این استعفا تحقیقات در مورد اتهامات وارده به بن همام همچنان به قوت خود باقی است. بخش قضایی فیفا نیز تصمیم گرفته است که وی را برای همیشه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم کند.

تصمیم محرومیت مادام‌العمر بن‌همام بر اساس نتایج اعلام شده در آخرین گزارش «مایکل گارسیا» رئیس اتاق قضایی کمیته اخلاقی فیفا اتخاذ شده است. در این گزارش تأکید شده بود که بن همام بین سال‌های 2008 تا 2011 در زمان تصدی ریاست کنفدراسیون آسیا و عضویت در کمیته اجرایی فیفا، بارها مقررات بند 19 قوانین اخلاقی فیفا را نقض کرده که همین امر به محرومیت مادام‌العمر وی منجر شده است.

در سال 2011 بود که بن همام قطری که برای رسیدن به ریاست فیفا در تلاش بود، به دریافت رشوه و فساد مالی متهم شد. او تاکنون از پذیرش این اتهام و کناره‌گیری از سمت خود مقاومت کرده بود. بن‌ همام از سال 1996 عضو کمیته اجرایی فیفا بوده و اعلام کرده به دلیل رقابت برای ریاست فیفا برای او پرونده‌سازی شده است.

۱۳۹۱/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...