نسخه چاپی

تنش بین رژیم اسرائیل و اردن بالا گرفت

درپی انتقاد تند سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از سخنان اخیر نخست وزیر اردن در مورد این رژیم، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اردن به این سخنان پاسخ داد.

"عون خصاونه" نخست وزیر اردن هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه "الغد" چاپ اردن، نسبت به گسترش راست تندرو در سرزمین های اشغالی هشدار داد و از حرکت این رژیم به سوی راست تندرو به شدت ابراز نگرانی کرد.

پس از انتشار این مصاحبه، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از محتوای مصاحبه نخست وزیر اردن به شدت انتقاد کرد.

وی در سخنانی که رسانه های صهیونیستی منتشر کردند، خطاب به عون خصاونه گفت: خصاونه باید در اماکن دیگر از جمله سوریه، لیبی، سودان و ایران به دنبال تندرو ها و افراطیون بگردد.

در همین راستا، "محمد حلایقه" رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اردن تصریح کرد: تندروی و تروریسم در درجه اول اسرائیلی است؛ زیرا همین رژیم است که ملت فلسطین را قتل عام می کند، دستگیر می کند، شخصیت های برجسته را ترور می کند و به تخریب منازل و حتی درختان اقدام می نماید.

وی تصریح کرد: همه می دانند که اسرائیل دولت متجاوز منطقه است و دلایل زیادی برای این موضوع از جمله اشغال سرزمین های عربی، کشتار ملت فلسطین و عدم تمایل بهخ برقراری صلح و ثبات در منطقه وجود دارد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اردن خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی 400 کلاهک هسته ای دارد ولی جهان از جمله آمریکا چشمش را به روی حقیقت بسته است و اگر این رژیم گمان کرده که می تواند با تهدید روزانه ایران و نشان دادن آن به عنوان دشمن اول منطقه، از ملت های منطقه زهر چشم بگیرد، کاملا اشتباه کرده است.

این سخنان در حالی رد و بدل شده که اردن در سال 1994 میلادی یک پیمان سازش با رژیم صهیونیستی امضا کرده و پس از مصر دومین کشور عربی است که با دشمن اول جهان اسلام پیمان سازش دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...