نسخه چاپی

افتتاح مدارس بركت شهید فخری‌زاده در مناطق محروم

عکس خبري -افتتاح مدارس برکت شهيد فخري‌زاده در مناطق محروم

معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام از افتتاح مدارس بركت مزین به نام شهید محسن فخری‌زاده در مناطق محروم كشور خبر داد.


به گزارش نما، محمد مهجوری با اعلام این خبر افزود: ۶ مدرسه برکت شهید محسن فخری‌زاده با ۶۶ کلاس درس در مناطق محروم استان‌های گیلان، همدان، خوزستان، تهران و ایلام تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این مدارس در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرهای بزرگ کشور به بهره‌برداری رسیده و تحویل وزارت آموزش و پرورش شده تا در اختیار دانش‌آموزان این مناطق قرار گیرد.

به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، تعهد این بنیاد برای ساخت ۶ مدرسه برکت شهید فخری‌زاده نزدیک به ۷۴ میلیارد ریال است.

مهجوری در تشریح جزئیات ساخت مدارس برکت شهید فخری‌زاده اظهار داشت: شش مدرسه افتتاح شده شامل مدرسه ۶ کلاسه روستای چوبان محله شهرستان تالش استان گیلان، مدرسه ۹ کلاسه روستای انصارالامام شهرستان همدان، مدرسه ۱۲ کلاسه روستای شهرک شرافت شهرستان شوشتر استان خوزستان، مدرسه ۱۸ کلاسه شهرک وائین شهرستان شهریار و مدرسه ۱۵ کلاسه محله بهاران شهرستان پاکدشت در استان تهران و مدرسه ۶ کلاسه شهرستان بدره استان ایلام است.

وی با تاکید بر این‌که مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات بنیاد برکت در مناطق کم‌برخوردار کشور است، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، نهضت مدرسه‌سازی را به منظور توسعه فضاهای آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت اجتماعی در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده است.

معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های مدرسه‌سازی این بنیاد در مناطق محروم توضیح داد: بنیاد نسبت به ساخت ۲ ‌هزار و ۳۰ مدرسه با ۱۱ هزار و ۱۰۰ کلاس درس متعهد است که از این تعداد، یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه با ۸ هزار کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۲۴۵ هزار دانش‌آموز به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح مدارس برکت شهید فخری‌زاده در مناطق محروم

مهجوری با اشاره به مدرسه‌سازی بنیاد برکت در ۳ هزار روستای کشور گفت: میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برای ساخت مدارس در مناطق محروم تا به امروز ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی از ساخت ۲۵۰ مدرسه برکت در سال ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس برای ساخت یک‌هزار مدرسه جدید جایگزین مدارس کانکسی کشور به امضا رسیده است.

به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، مدارس برکت بر اساس آخرین استانداردهای مدرسه‌سازی دنیا و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شوند و از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.
مهجوری در پایان تاکید کرد: تا زمانی که کشور نیاز به فضای آموزشی داشته باشد، نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و روستایی توسط بنیاد برکت ادامه خواهد داشت.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...