نسخه چاپی

توضیحات حماس درباره سخنان مشعل

خالد قدومی پزشك فلسطینی اهل كرانه باختری و مسئول دفتر حماس در تهران است. به زبان عربی شامی صحبت می كند؛ به انگلیسی تسلط دارد و فارسی را هم خوب می فهمد اگر چه برای صحبت به فارسی كمی مشكل دارد.

به گزارش نما به نقل از تابناک، وی در دفتر حماس در تهران دربارۀ جنگ هشت روزه و تحولات پس از آن که منجر به ایجاد شبهاتی دربارۀ سازش حماس در مسئله فلسطین گردید، گفت و گویی با نشریه پنجره داشت که گزیده از آن بدین شرح است.

• ایران پیشقراول کشورهایی است که از مقاومت فلسطین حمایت کرده اند و این حمایت هم از سوی دولتمردان بوده است و هم از سوی مردم ایران.

• قطر هیچ مناسبات سیاسی و تجاری با رژیم صهیونیستی ندارد! بعد از جنگ 2008 (22 روزه) این مناسبات قطع شد!

• ما با هرگونه مداخله نظامی در سوریه مخالفیم و معتقدیم که سوریه نیازمند ثبات و آرامش است و باید به حمایت از حقوق ملت فلسطین و مقاومت برخیزد.

• ما به عنوان مجاهد یا مبارز زمانی که به سرزمین خود برمی گردیم، از رژیم غاصب صهیونیستی کسب اجازه نمی کنیم.

• طرف صهیونیستی از سفر خالد مشعل به غزه راضی نبود. ما کاری با آن ها نداشتیم. کار خود را انجام داده ایم.

• طرف های مصری به ما اعلام کردند که سفر خالد مشعل با خطرات امنیتی مواجه است اما با این وجود ما به این گفته آن ها توجهی نکرده ایم. و کار خود را انجام داده ایم.

• آن چه که آقای خالد مشعل گفته با آن چه که شما می گویید، متفاوت است. آن چیزی که آقای خالد مشعل گفت، این است که ما هرگز در گرو هیچ کشوری نیستیم؛ چه قطر، چه ایران و چه سوریه. این چارچوب حمایت امت های عربی و اسلامی به ویژه مشخصاً درباره ایران، قطر و سوریه و حمایت آن ها از مقاومت اسلامی گفت، اما آقای خالد مشعل در نشست اخیر مطبوعاتی خود گفت که از ایران به خاطر کمک هایش به مقاومت تقدیر وتشکر می کنیم. البته ما در گرو هیچ کشوری نیستیم و آراء و تصمیمات سیاسی خود را در داخل جنبش اتخاذ می کنیم و به هیچ کشوری از جمله ایران و سوریه هرگز اجازه نمی دهیم که در امور ما مداخله کنند؛ همانطور که ما در امور داخلی آن ها مداخله نمی کنیم.

• حماس یک جنبش اسلامی و مبارزاتی است و اگر این مشخصات و معیارها را از دست بدهد، دیگر جنبش حماس نخواهد بود. جز مقاومت راهی نداریم تنها راه آزادسازی همین مقاومت است. ما نتیجه سازش را قبلاً در فلسطین دیده ایم.

۱۳۹۱/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...