نسخه چاپی

آغاز فعالیت دوباره سركنسولگری ایران در هرات

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان اعلام كرد: كنسولگری ایران در هرات از دیروز(دوشنبه) فعالیت‌های خود را از سر گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رامین مهمان‌پرست در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حمله به کنسولگری ایران در هرات گفت: برخی افراد با انگیزه‌های خاص حمله کرده و خساراتی وارد شد بر همین اساس کنسولگری ما در هرات برخی از فعالیتهای خود را متوقف کرده بود تا بدین مساله رسیدگی شود و بنا به درخواست مقامات و مردم این کشور فعالیت کنسولگری هرات از دیروز دوباره آغاز به کار کرده است.

مهمانپرست در ادامه افزود: در حال حاضر مساله خسارات وارده نیز در حال پیگیری است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره استقرار سامانه‌ ضدموشکی پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه از سوی ناتو خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران موضع خود را از گذشته اعلام کرده است ما معتقدیم باید همه کشورهای منطقه تلاش کند که ثبات و امنیت در منطقه حاکم شود.

وی ادامه داد: هر اقدام تحریک‌کننده‌ای برخلاف منافع کشورهای منطقه است به ویژه اینکه کشورهای غربی و ناتو سوابق خوبی در مداخله در منطقه ما ندارند و ریشه‌های بی‌ثباتی و ناامنی را در اقدامات‌ آنها می‌دانیم. مذاکرات در حال انجام است و ما توصیه‌های خود را به کشورهای منطقه به خصوص به مقامات ترکیه اعلام کرده‌ایم که باید با کمک‌ کشورهای منطقه شرایطی را فراهم کرد که ثبات هر چه بیشتر تثبیت شود و از اقداماتی که می‌تواند به ناامنی‌ها و بی‌ثباتی‌های بیشتر منجر شود پرهیز کرد.

۱۳۹۱/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...