نسخه چاپی

انعقاد ۳۰ درصد از قراردادهای پژوهشی راه آهن با دانشگاه علم و صنعت

انعقاد ?? درصد از قراردادهاي پژوهشي راه آهن با دانشگاه علم و صنعت

مدیرعامل راه آهن گفت: ۳۰ درصد از قراردادهای پژوهشی راه آهن با دانشگاه علم و صنعت منعقد شده است كه انتظار داریم این نسبت بسیار افزایش یابد.

به گزارش نما ، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن در هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن گفت: با حمایت‌های مقام معظم رهبری ریل گذاری خوبی در توسعه صنعت ریلی شاهد هستیم و پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک ریلی طبق سند چشم انداز با همت بلند دانشجویان و اساتید کشورمان به نقطه مطلوبی رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با تکیه بر توان متخصصان و تولیدکنندگان داخلی می‌توانیم در توسعه کمی و کیفی ریلی کشور گام‌های مهمی برداریم.

او بیان کرد: دانشکده راه آهن با تقاضای راه آهن ایجاد شده و تاکنون فارغ التحصیلان زیادی را تربیت کرده و دارای ظرفیت‌های علمی بالایی است.

رسولی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه می‌تواند گره‌ها و مسائل ما را بگشاید. استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و در کنار آن فعالیت‌های مرکز جهادی پیشرفت و کارگروه‌های آن که اساتید دانشکده راه آهن در آن حضور دارند، محلی برای تلاقی نخبگی، صنعت و کارشناسان برای حل مسائل اولویت دار شده است.

او افزود: سند تحول آموزش در راه آهن با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در حال تدوین است و در آن سند، توجه به حل مسئله و کاربردی کردن آموزش و پژوهش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گفته رسولی؛ امروز درباره شش مسئله بسیار مهم در حال همکاری با دانشگاه علم و صنعت هستیم که با همکاری دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه قطار پر سرعت، هوشمندسازی، پوشش تراورس و موضوع نت هوشمند فعال هستیم.

مدیرعامل راه آهن افزود: ۳۰ درصد از قرارداد‌های پژوهشی راه آهن با دانشگاه علم و صنعت منعقد شده است که انتظار داریم با توجه به سابقه درخشان این نسبت بسیار افزایش یابد.

رسولی ضمن تقدیر و تشکر از خانواده بزرگ راه آهن به خصوص دانشگاه علم و صنعت و دانشکده راه آهن گفت: دستاورد‌های کنفرانس سال گذشته را به کار می‌بریم و آمادگی داریم تا از دستاورد‌ها و مقالاتی که در این کنفرانس ارایه می‌شود استفاده کنیم و امیدواریم این امر موجب پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر صنعت ریلی بشود.

هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور کارشناسان، پژوهشگران و فعالان ریلی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان 

۱۴۰۰/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...