نسخه چاپی

چرت زدن نیمروزی را از یاد نبرید

عکس خبري - چرت زدن نيمروزي را از ياد نبريد

نتایج تحقیقات جدید با موضوع تاثیر خواب شبانه و خواب های نیمروزی حاكی از آن است كه چرت زدن و خواب نیمروزی در طول روز باعث افزایش شادی و بهبود خلق و خوی افراد می شود این نتیجه با برسی میزان خواب و میزان شادی گروهی از افراد بدست آمده است.انرژی حاصل از چرت نیمروزی بیش از انرژی خواب طولانی انسان را شادتر می‌كند.


به گزارش نما، تحقیقات اخیر نشان می‌هد چرت زدن منجر به افزایش خلق و خوی شاد در انسان می‌شود.

بر اساس گزارش تلگراف، تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه هرتفوردشایر به کشف یک رابطه غیرمنتظره بین چرت زدن و شادی منتهی شده است.

برای انجام این تحقیقات از بیش از 1000 نفر خواسته شد تا در مورد ساعات شادی و خواب و چرتهای خود محققان را باخبر کنند.

آنها به سه گروه دسته‌بندی شدند؛ گروهی که اصلا چرت نمی‌زنند، گروهی که کوتاه چرت می‌زنند مثلا به مدت 30 دقیقه یا کمتر و گروهی که زمان بیشتری را به چرت زدن اختصاص می‌هند.

نتایج این تحقیقات جالب حاکی از این بود که بیش از دو‌سوم از افرادی که کوتاه چرت می‌زنند، شادی بعد از آن را تجربه کردند و این در حالی است که در مقایسه با آنها افرادی که بیشتر چرت زدند یا اصلا چرت نزدند به میزان اندکی شادی را تجربه کرده‌اند.

به گفته روانشناس «ریچارد وایزمن»، تحقیقات قبلی نشان داده است که چرت زدن کمتر از 30 دقیقه شما را بیشتر متمرکز، مولد و خلاق می‌کند و این یافته‌های جدید نشان می‌دهد که شما همچنین می‌توانید فقط با یک چرت کوتاه شادتر باشید.

منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...