نسخه چاپی

اخطار مرتضوی به كاندیداهای انتخابات

معاون سیاسی وزیر كشور گفت كه با تبلیغات زودهنگام نامزدهای ریاست‌جمهوری طبق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش نما، سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه با تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم طبق قانون برخورد می‌شود، اظهارداشت: جدول زمان‌بندی،مدت و زمان تبلیغات کاندیداها را مشخص کرده است و نامزدهای انتخابات باید طبق آن تبلیغات خود را انجام دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین تأکید کرد که با تبلیغات زودهنگام برابر قانون برخورد می‌شود و اگر زمان آن زودتر باشد خلاف قانون خواهد بود.

وزیر کشور شنبه 25 آذرماه در حاشیه همایش معاونان سیاسی استانداران کل کشور اعلام کرد ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری از تاریخ 17/2/92 تا 21/2/92 به مدت 5 روز خواهد بود.

در قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است که پس از ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی، شورای نگهبان 5 روز فرصت دارد تا صلاحیت نامزدها را تایید کند و پس از تایید شورای نگهبان ،کاندیداها تا 24 ساعت قبل از شروع رای گیری فرصت تبلیغ دارند.

در ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات ، شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی ( به هر مقدار ) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب ، مجرم شناخته می شود

۱۳۹۱/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...