نسخه چاپی

احمدی نژاد:دوستی با ایران به نفعتان است

رییس‌جمهور با بیان اینكه "راه عزت و سرافرازی همین راهی است كه ملت ایران انتخاب كرده و باید ایران را بسازیم"، گفت: ایران باید پیشرفته، مقتدر و آباد باشد و مردم در سایه جمهوری اسلامی ایران احساس كرامت و عدالت كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی، علمی و رونمایی از سبک فرهنگ و آیین‌های عاشورایی استان مازندران، با بیان اینکه "پیشرفت علمی پایه ساختن کشور است"، بر اهمیت پیگیری آرمان‌های الهی تاکید کرد و افزود: یک انسان و یک ملت با آرمان‌های بزرگ و الهی زنده است و انسانی که به دنبال آرمان‌های الهی نباشد مرده است. در واقع آنچه که به انسان مفهوم می‌دهد و کار انسان را جاودانه می‌کند، پیگیری آرمان‌های الهی است.

وی با اشاره به مخالفت دشمنان با پیشرفت‌های ملت ایران اظهار کرد: آنها از اینکه می‌بینند ملت ایران در مسیر علم و فناوری و پیشرفت با سرعت روزافزون در حال حرکت است ناراحت هستند و یکی از علل اصلی مخالفتشان با جمهوری اسلامی این موضوع است، چراکه ایرانیان در هر عرصه‌ای وارد شوند با سرعت پیشرفت می‌کنند، از جمله در عرصه‌های علمی. آنها از طرف دیگر می‌بینند که ملت ایران عمیقا پایبند به ارزش‌های الهی است و تحمل این موضوع برای دشمنان سخت است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "این سخنان به این معنا نیست که مشکل در کشور وجود ندارد"، خاطرنشان کرد: مشکلات وجود دارد و برای حل آنها، اجرای عدالت و تحقق حقوق اساسی مردم باید کار و تلاش کنیم ولی همان‌طور که گفتم، آنها نمی‌خواهند ملت ایران خود را در عرصه بین‌المللی پیدا کند و به جایگاه شایسته خود دست پیدا کند، چراکه این امر موجب می‌شود معادلات تغییر کند و باور ملت‌ها نیز عوض شود و به همین بابت فشار می‌آورند.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به غرب و دشمنان ایران گفت: آیا شما واقعا نگران بمب هسته‌یی هستید؟، نه؛ اینها بهانه‌ای بیش نیست. آیا شما واقعا نگران حقوق‌بشر هستید؟ اینها دروغی بیش نیست. من نمی‌گویم مشکلی نیست، همه جا مشکل است، هنوز انسانیت انسان‌ها تامین نشده است که انسان‌ها حقیقتا آزاد باشند ولی بحث حقوق بشر که شما مطرح می‌کنید بهانه‌ای بیش نیست.

وی با اشاره به حمایت قدرت‌های زورگو از دیکتاتورها از جمله حکومت پهلوی، خطاب به آنها اظهار کرد: شما از اینکه می‌بینید ایران پیشرفت می‌کند ناراحت هستید و فشار به ملت ایران وارد می‌کنید. شما مثل همیشه تاریخ اشتباه می‌کنید چراکه اینجا ایران است و ملت ایران ملتی ریشه‌دار در تاریخ است. بارها به شما گفته‌ایم که ادبیات خود را نسبت به ملت ایران درست کنید و به ملت ایران احترام بگذارید. شما با عوامل داخلی و خارجی‌تان دست به دست هم داده‌اید و می‌خواهید از ملت ایران انتقال بگیرید ولی نخواهید توانست. می‌خواهید جلوی پیشرفت ایران را بگیرید و فکر می‌کنید با مسائلی چون ارز و نفت می‌توانید فشار بیاورید و ملت ایران را در مسیری که حرکت می‌کند متوقف کنید، اشتباه می‌کنید. ممکن است یک ترمز کوچکی بزند ولی ملت ایران خود را به سرعت پیدا می‌کند و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

رییس‌جمهور خطاب به کشورهای غربی، با تاکید بر اینکه "دوستی با ملت ایران به نفعتان است"، افزود: البته شما می‌توانید مسیر دیگری را نیز انتخاب کنید و اگر مسیر دیگری را انتخاب کردید پنج - شش سال دیگر نگویید که ما پشیمان شده‌ایم چراکه آن زمان شرایط خود را دارد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مراسم سبک فرهنگ و آیین‌های عاشورایی استان مازندران اشاره کرد و گفت: خداوند انسان را خلق کرده که جلوه خداوند باشد. انسان باید راه کمال را خود آگاهانه و آزادانه انتخاب کند و تنها راه و کامل‌ترین راه در روز عاشورا و در کربلا به تصویر کشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه حادثه کربلا و قیام عاشورا، دعوا بر سر قدرت و حکومت نبود چراکه این مربوط به انسان‌های پایین است، گفت: کربلا ترسیم راه کمال و خدایی شدن است و در واقع عاشورا هنرنمایی خود خداست.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) به دنبال کینه‌جویی و تسلط نبود، اظهار کرد: همه دین، توحید، معاد و نبوت در عاشورا عینیت پیدا می‌کند در واقع همه خدا عینیت پیدا می‌کند؛ البته آنقدر که ما می‌فهمیم و درک می‌کنیم. مکتب امام حسین (ع) راه نجات بشریت و تنها راه است و ملت ایران و مردم مازندران ۱۴۰۰ سال است که پیام عاشورا را گرفته و آن را حفظ کرده‌اند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران با معرفت این پیام را حفظ کرده است، اظهار کرد: این آیین‌ها و آداب‌ها درس صیانت و معرفی و انتقال یک فرهنگ است.

احمدی‌نژاد با انتقاد از کسانی که تلاش می‌کنند این آیین‌ها و آداب را از بین ببرند، گفت: این آیین‌ها ظرف انتقال این فرهنگ است و باید حفظ شود چراکه این آیین‌ها در راستای انتقال فرهنگ عاشوراست و یکی از راه‌های حفظ این آیین‌ها، ثبت آنهاست.

۱۳۹۱/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...