نسخه چاپی

بخشایش اردستانی در گفتگو با نما:

میدان، قدرت دیپلماسی را تقویت می‌كند/ برجام نمی تواند محور وحدت باشد

عکس خبري -ميدان، قدرت ديپلماسي  را تقويت مي‌کند/ برجام نمي تواند محور وحدت باشد

نماینده ادوار مجلس گفت:در دولت سیزدهم اگر بین رهبری و دولت اتحاد و هماهنگی وجود داشته باشد و با یكدیگر هم‌جهت و همسو باشند، این موضوع باعث تقویت میدان می‌شود و با تقویت میدان، سیاست خارجی هم تقویت خواهد شد.


احمد بخشایش اردستانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با این موضوع که دولت سیزدهم چگونه باید در سیاست خارجی تحول ایجاد کند؟ گفت: در دولت سیزدهم اگر بین رهبری و دولت اتحاد و هماهنگی وجود داشته باشد و با یکدیگر هم‌جهت و همسو باشند، این موضوع باعث تقویت میدان می‌شود و با تقویت میدان، سیاست خارجی هم تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت حسن روحانی با شعار تغییر دیپلماسی روی کار آمد و به جلو حرکت کرد و طی آن هم برجام امضا شد، اما در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی مخصوصاً در دوره دوم، مردم از لحاظ معیشت و گذراندن امورات زندگی به تنگنا برخوردند و دچار مشکلات اقتصادی شدند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به موضوع حضور افراد نامدار در ثبت نام ریاست جمهوری 1400 اشاره کرد و گفت: دلیل ثبت نام افراد عالی مقام برای ریاست جموری این است که ناتوانی دولت برای همه آشکارو به رخ عموم کشیده شده است. دولت آقای روحانی تمام تمرکزش را بر روی برجام گذاشته و با تغییر دیپلماسی و شعار سیاست خارجی وارد این کارزار شد و این فضای نامطلوب را به وجود آورد.

بخشایش اردستانی اظهار کرد: اگر در آینده از لحاظ اقتصاد داخلی قوی باشیم و مشکلات اقتصادی در کشور وجود نداشته باشد، این خود باعث به وجود آمدن اقتدار و جایگاه اجتماعی کافی برای ما و به خصوص در زمینه دیپلماسی خواهد شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت بعدی توافق در برجام می تواند باعث حفظ وحدت بین مردم، نظام و حاکمیت شود؟ گفت: خیر. برجام نمی تواند محور وحدت باشد؛ زیرا مشکلات ما سیاست خارجی نیست، بلکه مشکلات امروز ما حول محور اقتصاد است؛ لذا بیشترین همت و تمرکز دولت باید بر روی قضیه اقتصاد متمرکز شود. ما کشوری غنی و دارای منابع فراوان نفت و گاز هستیم

این نماینده مجلس پیشنهاد کرد: ما باید میدان های مشترک نفت و گاز را با امارات و عربستان، به شرکت های خارجی واگذار کنیم و از آن ها بخواهیم در مقابل استفاده ازاین منابع با ارزش ما، برای ما دستگاه آب شیرین کن درست کنند که بتوانیم ماهانه حدود 10 میلیارد متر مکعب آب شیرین از خلیج فارس و دریای عمان استحصال کنیم و به مناطق کویری مانند یزد، کرمان، اصفهان و ... هدایت کنیم که این کار باعث تبدیل بیابان های بخش کویری ما به گلستان می شود.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: می توانیم تمام شهر های ایران را از طریق ریل به هم ارتباط دهیم و از این قضیه استفاده های اقتصادی کرد؛ زیرا بحث های اقتصادی اهمیت بسیاری دارد و می تواند محور ارتباط دولت و نظام باشد و اینکه بشود از طریق سیاست خارجی اقتصاد را حل کرد، تجربه دولت آقای روحانی این مسئله را به ما نشان نمی دهد.

۱۴۰۰/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...