نسخه چاپی

مقامات غربی: از بین بردن موشك‌های فلسطینیان در غزه محال است

مقامات غربي: از بين بردن موشک‌هاي فلسطينيان در غزه محال است

مقامات غربی و تحلیل‌گران سیاسی معتقدند كه رویارویی اخیر رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه، توان مقاومت را در ایجاد زرادخانه موشك‌های ساخت داخل به اثبات رساند. آنان تاكید كردند كه از بین بردن موشك‌های مقاومت در غزه محال و ناممكن است.

به گزارش نما ،امروز (دوشنبه) در گزارشی به نقل از شماری از مقامات سابق و فعلی کشورهای غربی تاکید کرد: «جنبش حماس» در آینده نیز احتمالا خواهد توانست دستاورد یاد شده را تکرار و توسعه دهد.  

رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه اروپایی که خواست نامش فاش نشود، افزود: ما این بار از توان بالای (جنبش مقاومت اسلامی) حماس شگفت زده شدیم. آنها به موشک‌های دوربرد دسترسی پیدا کرده‌اند و همه این دستاوردها سرچشمه گرفته از ایران است.  

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو جنبش حماس و «جهاد اسلامی فلسطین» و دیگر گروه‌های فلسطینی ۴ هزار و ۳۶۰ موشک در طول ۱۲ روز از نوار غزه به سمت مناطق اشغالی فلسطین شلیک کردند.

رویترز همچنین به نقل از رژیم اشغالگر قدس مدعی شد که تقریبا ۶۰ تا ۷۰ موشک به مراکز شهرهای فلسطین اشغالی اصابت کردند. این امر نشان می‌دهد که میانگین دقت موشک‌ها تقریبا ۱۵ درصد است.  

تحلیل‌گران می‌گویند که اکثر موشک‌ها کوتاه برد و ساخت داخل بوده است.

در همین راستا «دانیل بنیامین» هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه رژیم اسرائیل گفت: ساخت این موشک‌ها با استفاده از لوله‌های فلزی بسیار ساده است. آنها در بسیاری از اوقات از باقیمانده موشک‌های اسراییلی استفاده می‌کنند.

بنیامین افزود: عملا محال است بتوان منطقه‌ای همچون غزه را به طور کامل بست که اشاره به محاصره شدید اعمال شده علیه نوار غزه دارد که مانع از رسیدن مواد مختلف به این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی می‌شود.

رویترز در گزارش خود به نقل از یک مقام امنیتی ایرانی نیز نوشت که حماس هم اکنون دستکم سه کارخانه در زیر زمین برای ساخت موشک در غزه در اختیار دارد.

از سوی دیگر "سامی ابوزهری" یکی از رهبران جنبش حماس در گفت وگو با رویترز گفت: این جنبش تجربه‌های خاص خود را در زمینه ساخت موشک بهینه سازی کرده و نیازمند کمک نیست، بنابر این هر گونه تلاش جهت تشدید محاصره علیه غزه به منظور کاستن توان مقاومت، بی ارزش و بی فایده است.

در همین رابطه «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی طی روزهای واپسین نبرد که گروه‌های مقاومت نام " سیف القدس " (شمشیر قدس ) بر آن گذاشته‌اند، تاکید کرد: حماس می‌تواند از مواد عادی بکار رفته در زندگی روزمره، اسلحه اختراع کند.

نخاله افزود: جهان باید بداند تسلیحاتی که فلسطینیان با کمک آن به مقابله با زرادخانه تسلیحات پیشرفته آمریکا و اسرائیل برخاسته‌اند، در واقع لوله‌های آب است که نیروهای مقاومت آنها را به موشک تبدیل کرده‌اند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در بمبارات ۱۲ روزه این باریکه ۲۴۸ نفر از ساکنان غزه را به شهادت رسانده است.

برپایه این گزارش، از این تعداد، ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده بودند.

همچنین در ۱۲ روز حملات صهیونیستها به غزه یکهزار و ۹۱۰ فلسطینی ساکن این باریکه نیز زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند که به دنبال آن ۱۲ صهیونیست کشته شدند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد.

این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

ایرنا 

۱۴۰۰/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...