نسخه چاپی

آخرین وضعیت طالبانی پس از سكته

رسانه های عراق امروز در اخبار خود به مسائلی همچون وخامت حال رئیس جمهور این كشور و طرح كودتای افسران رژیم بعثی سابق برای كودتا در عراق پرداختند.

به گزارش نما به نقل از مهر، عراق شاهد رویدادهای مختلفی است که سکته مغزی جلال طالبانی، رایزنی نخست وزیر با رئیس جمهور و سفیر آمریکا در سوریه و طرح کودتا افسران رژیم بعثی سابق برای کودتا در عراق تیتر یک رسانه های امروز این کشور را تشکیل می داد

جلال طالبانی سکته کرد

سومریه نیوز به نقل از دفتر ریاست جمهوری عراق گزارش داد که جلال طالبانی به علت وخامت حال خود راهی بیمارستان "الطبیه" شد. حال وی به دلیل فشار کاری چند روز اخیر که ناشی از اختلافات تمام طیف های سیاسی این کشور است نامساعد شده است.

اسکای نیوز ضمن اعلام اینکه طالبانی سکته مغزی کرده اعلام کرد: وی در قسمت مراقبت های ویژه بیمارستان الطبیه بستری شده است. منابع نزدیک به دفتر رئیس جمهور عراق حال طالبانی را نامساعد توصیف کرده اند. تیم پزشکی مراقبت از رئیس جمهور عراق قرار است به زودی گزارشی را درباره حال جسمانی وی منتشر کند.

شبکه اسکای نیوز عربی همچنین گزارش داد تیم پزشکی جلال طالبانی برای بهبود حال وی به منظور انتقال به خارج از کشور برای مداوای رئیس جمهوری عراق تلاش می کند.

مشارکت حکیم در مراسم اربعین

عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم کاروان عزاداران حسینی که برای حضور در مراسم اربعین سالار شهیدان عازم کربلای معلی هستند شرکت کرد.

اعزام کاروان های پیاده به سوی کربلا طی روزهای آتی و در آستانه اربعین حسینی افزایش خواهد یافت.

دیدار طالبانی و مالکی

خبرگزاری براثا اعلام کرد: جلال طالبانی رئیس جمهور و نوری المالکی نخست وزیر عراق در بغداد با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار بر ضرورت آرام کردن اوضاع و گفتگوی صریح و شفاف در چارچوب قانون اساسی و توافقات ملی تاکید شد.

طالبانی از نوری المالکی خواست که در راستای حل تنشهای موجود میان بغداد و اربیل به منطقه کردستان عراق سفر کند.

رایزنی های نجیفی در هند

خبرگزاری اصوات العراق نیز گزارش داد: اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق شب گذشته با برخی از مقامات هند از جمله معاون رئیس جمهور هند، دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های پارلمانی دیدار کرد.

راه های تقویت روابط در راستای منافع ملت های عراق و هند از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

نیاز عراق به 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی

بنا بر اعلام سومریه نیوز، نوری المالکی با سخنرانی در افتتاح بیست و نهمین کنفرانس اسکان عرب در بغداد اظهار داشت : عراق برای حل بحران مسکن در کشور نیازمند دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی است. وی از کشورهای عربی خواست که در زمینه حل بحران مسکن سیاست همکاری را اتخاذ کنند.

به گفته مالکی، عراق از سال 1963 تاکنون احداث واحدهای مسکونی بزرگ و مدرن را متوقف کرده است و ساخت و ساز به بخش خصوصی منحصر شد که به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای مسکن در کشور نبود.

تاکید مالکی بر حل سیاسی بحران سوریه

روزنامه الصباح نوشت : نوری المالکی شب گذشته "رابرت فورد" سفیر آمریکا در سوریه را در دفتر خود در بغداد به حضور پذیرفت. نخست وزیر عراق در این دیدار بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد چرا که راه حل سیاسی ضامن حفظ دولت سوریه و حاکمیت آن است.

فورد نیز اظهار داشت که واشنگتن برای ایجاد راه حل سیاسی بحران سوریه به جای راه حل نظامی نیازمند همکاری با بغداد است. وی عراق را هم پیمان بزرگ آمریکا در منطقه دانست.

افسران صدام به دنبال کودتا

خبرگزاری النخیل به نقل از پایگاه رادنی "اخبار بلدنا" گزارش داد: منابع بین المللی آگاه در انگلیس از دیدارهای مشکوک میان افسران سابق رژیم بعث عراق و سرویسهای اطلاعاتی بین المللی خبر داده اند.

کودتای نظامی علیه روند سیاسی و دولت کنونی عراق و نیز تلاش برای حذف نفوذ ایران در عراق محور گفتگو در این دیدارها محسوب می شود.

بنا بر اعلام این منابع، طرح نظامی محرمانه افسران عراقی در کشورهای اروپایی به تایید شماری از کشورهای مهم جهان و خاورمیانه رسیده است.

۱۳۹۱/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...