نسخه چاپی

دلایل عدم تخصیص به موقع بودجه قرآنی در سال جاری

عکس خبري -دلايل عدم تخصيص به موقع بودجه قرآني در سال جاري

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقاد برخی مبنی بر عدم تخصیص به موقع بودجه قرآنی در سال جاری گفت: تاخیر در تصویب بودجه 90، مشخص نبودن میزان دقیق بودجه قرآنی و جمع بندی پیشنهادات و طرحهای دستگاههای متولی امور قرآنی از جمله دلایلی بود که باعث شد اولین بودجه قرآنی دیر تخصیص یابد.

محمد حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: چون برای اولین بار در بودجه کشور سهم نیم درصدی بودجه قرآنی مطرح شد و مشخص نبود که این سهم نیم درصدی به چه میزانی است تقسیم آن بین دستگاههای فعال در امور قرآنی کمی دشوار و زمانبر شد.

وی خاطر نشان کرد:طرح بودجه قرآنی در قانون بودجه سالیانه چون کار جدیدی بود موجب شد تا جمع بندی و دریافت طرح ها و پیشنهادات دستگاههای متولی امور قرآنی به طول بینجامد که این هم جدای از تاخیر تصویب بودجه دلیل تاخیر تخصیص شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در نهایت مبلغ 218 میلیارد تومان از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اختصاص پیدا کرد که به تدریج بین دستگاهها تقسیم خواهد شد.

حسینی به امکان جذب باقی مانده بودجه قرآنی در سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم میزان بودجه باقی مانده در سال آینده هم قابل استفاده است چون این بودجه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داده شده و به نحوی نیست که بودجه استفاده نشده عودت داده شود.

وی از نمایندگان مجلس خواست برای اینکه سال آینده اختلاف در بودجه قرآنی پیش نیاید و روشن تر باشد به جای درصد، رقم در نظر بگیرند به عنوان مثال در سال جاری که 218 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد سال آینده هم رقم مشخصی در نظر گرفته شود تا کارها به سرعت انجام شود.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...