نسخه چاپی

سوال از رئیس‌جمهور باید بدون تنش باشد و جامعه را به سمت آرامش ببرد

عکس خبري -سوال از رئيس‌جمهور بايد بدون تنش باشد و جامعه را به سمت آرامش ببرد

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه فرايند سئوال مجلس از رئيس جمهور بايد طوري طي و کنترل شود که تشنجي به جامعه وارد نشود، گفت: طرح سئوال از رئيس جمهور و پاسخ آن بايد به گونه اي باشد که جامعه را به سمت آرامش و روشنگري پيش ببرد.

سيد مرتضي نبوي درگفتگو با مهر، در خصوص مرحله دوم انتخابات با توجه به شکل گيري رقابت، درون خانواده اصولگرايان اظهار داشت: اخلاق سياسي حکم مي کند رقابت ميان اصولگرايان که بيشتر در تهران مشاهده مي شود همراه با تخريب نباشد.وي درادامه افزود: رقبا در عرصه انتخابات مي توانند مواضع و عملکرد يکديگر را نقد کنند اما تخريب شخصيت و تهمت زدن خارج از اخلاق سياسي است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينکه عملکرد دستگاه ها و قواي سه گانه را در سال جهاد اقتصادي چطور ارزيابي مي کنيد؟ اظهارداشت: تمام دستگاه ها و قواي مختلف بايد درپايان سال جاري گزارشي از عملکرد خود به مردم ارائه کنند تا مشخص شود به طور ويژه در خصوص جهاد اقتصادي چه اقداماتي را انجام داده اند.نبوي خاطرنشان کرد: ارزيابي من از عملکرد دستگاه ها در سال جهاد اقتصادي خيلي خوب نيست و آنطور که انتظارمي رفت عمل نکردند.

وي با اشاره به اينکه شعار جهاد اقتصادي از سوي رهبر انقلاب هوشمندانه انتخاب شد، گفت: دشمنان با توجه به مجموع فشارها ازسوي کشورهاي مختلف و تشديد تحريم ها مي خواهند درحقيقت جمهوري اسلامي ايران را به يک جنگ اقتصادي بکشانند و تصور مي کنند ازاين طريق مي توانند به مردم فشار بياورند.

عضو مجمع تشخيص صلحت نظام خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادي مسئوليت قواي مختلف، نخبگان و مردم را بيشتر مي کند و البته مردم عزيز ما پاسخ خودشان را در22 بهمن و12 اسفند به دشمن دادند.

نبوي همچنين در خصوص طرح سئوال از رئيس جمهور در مجلس گفت: طبق قانون اساسي نمايندگان حقي دارند و در اين چند ماه اصرار برخي نمايندگان براي سئوال از رئيس جمهور نشان مي دهد که اين موضوع حتمي است.

وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينکه آيا سئوال از رئيس جمهوردر شرايط فعلي به صلاح است، گفت: اين که سئوال از رئيس جمهور درشرايط فعلي به صلاح هست يا خير را خود نمايندگان تشخيص مي دهند، چرا که برخي نمايندگان هم مي گويند ما صلاح مي دانيم در اين مقطع زماني سئوال خود را از رئيس جمهور بپرسيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: البته فرايند سئوال از رئيس جمهور بايد طوري طي و کنترل شود که کمترين تشنجي به جامعه وارد نشود.نبوي در پايان اظهار داشت: طرح سئوال از رئيس جمهور و پاسخ آن به گونه اي باشد که جامعه را به سمت آرامش و روشنگري پيش ببرد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...