نسخه چاپی

اگر منم شكنجه می‌شدم به مخالفان می‌پیوستم!

معاون نخست وزیر تركیه در اظهاراتی در حمایت از یك معاون حزب كرد «صلح و دموكراسی» اعلام كرد كه در صورتی كه او نیز همانند این معاون در زندان تحت شكنجه قرار می‌گرفت به كوه‌ها رفته و به اعضای حزب كارگران كردستان (پ.ك.ك) می‌پیوست.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از روزنامه تودی زمان ترکیه نوشت: بولنت آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه در یک برنامه تلویزیونی بدون ذکر مستقیم نام این معاون حزب صلح و دموکراسی تاکید کرد که وی ابتدا از این معاون به خاطر حفظ روابط نزدیک با پ.ک.ک انتقاد می‌کرد اما بعدا پس از آنکه پی برد وی در زندان دیاربکر شکنجه شده است با او اظهار همدردی می‌کند.

اشاره آرینچ به بولتان کیشاناک یکی از معاونان حزب صلح و دموکراسی است که پیشتر هدف انتقادات آرینچ قرار گرفته بود. زندان دیاربکر در ترکیه پس از کودتای سپتامبر 1980 به خاطر سوء استفاده‌های حقوق بشری بدنام شد.

آرینچ تاکید کرد: من نسبت به یک معاون زن حزب صلح و دموکراسی ناخرسند بودم و او را محکوم کردم. او هنوز امروز هم یکی از معاونان این حزب است اما پس از شنیدن سرگذشت وی دیگر از او انتقاد نمی‌کنم چون هنگامی که او در سن 17 سالگی یک دختر جوان بود با چنان شکنجه غیراخلاقی و سخت در زندان دیاربکر رو‌به‌رو شد که اگر من به جای او بودم به کوه‌ها می‌رفتم و به پ.ک.ک می‌پیوستم. بیش از نیمی از زندانیان آزاد شده از زندان دیاربکر همین کار را کردند در حالی که نیم دیگر هم تشویق و تحسین کننده مبارزان در کوه‌ها بودند.

معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: اگر مردم با بدرفتاری روبه‌رو شوند برخی نسبت به سوء استفاده کنندگان شکیبایی به خرج می‌دهند در حالی که دیگران آن را رد کرده و خواهان عدالت می‌شوند.

کیشاناک در پاسخ به به اظهارنظرهای آرینچ گفت: ای کاش او پیش از محکوم کردن من با من همدردی می‌کرد.

وی تاکید کرد که هزاران تن در زندان‌های ترکیه در معرض سوء استفاده قرار داشته‌اند. آرینچ باید با آنها که به خاطر ارتباط با اتحادیه جوامع کردستان در زندان هستند، اظهار همدردی کند.

۱۳۹۱/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...