نسخه چاپی

زن عجیبی كه اگر سر پا به ایستد كلیه‌هایش می‌افتد! / عكس

زن عجيبي که اگر سر پا به ايستد کليه‌هايش مي‌افتد! / عکس

تقریبا شش سال بود كه درد شكمی را در سمت راست خود تجربه می كرد وقتی او می ایستاد حالش بدتر اما وقتی دراز می كشید حالش بهتر می‌شد، این زن ۲۸ ساله شرایط نادری داشت كه به عنوان كلیه شناور شناخته می‌شد.

به گزارش نما به نقل از برنا؛ به طور کلی، می توانید به ارگان های خود اعتماد کنید که در یک مکان بمانند. مطمئنا ، آن ها ممکن است با هوا پف کنند و یا منقبض شوند تا خون را پمپاژ کنند ، اما آن ها این کار را در همان مکان در بدن انجام می دهند و از جای خود حرکت نخواهند کرد و جابه جایی در آنها ایجاد نمی شود ولی آنقدرها هم مطمئن نباشید چون همیشه استثنا وجود دارد.

حالت ثابت بودن جایگاه اعضای بدن برای یک زن جوان در میشیگان صدق نمی کند، او به پزشکان گفت احساس می کند " یک توپ در بدن او چرخ می زند " توپی که وقتی که در حضور پزشک سرایستاد معلوم شد توپ کلیه راست او بوده.

طبق گزارشات این زن ۲۸ ساله شرایط نادری داشت که به عنوان کلیه شناور شناخته می شد. تقریبا شش سال بود که درد شکمی را در سمت راست خود تجربه می کرد وقتی او می ایستاد حالش بدتر اما وقتی دراز می کشید حالش بهترمی شد . او همچنین به پزشکان گفت که درد دراواخر دوران بارداری کاهش یافته است.

نویسنده گزارش دکتر آکشای سود ، اورولوژیست در بیمارستان هنری فورد در دیترویت  گفت :کلیه شناور یا " سرگردان - متحرک " از نظر پزشکی به عنوان پتوز کلیه شناخته شده " وضعیتی است که در آن یکی از کلیه ها زمانی که فرد می ایستد به لگن وارد می شود که به این شرایط افتادگ کلیه نیز گفته می شود . دراین حالت ، کلیه راست زنان بیش از ۲ اینچ ( تقریبا ۶ سانتی متر ) و یا طول دو مهره، زمانی که حالت خود را از دراز کشیدن به ایستادن تغییر می دهند پایین می آید .

دلیل اینکه برخی افراد کلیه شناور دارند به چربی های بدن مرتبط است اما بعضی اوقات، به خصوص در زنان لاغر، چربی کافی برای نگه داشتن کلیه وجود ندارد، بنابراین وقتی فرد به خاطر جاذبه می ایستد ، کلیه به لگن می افتد.

 وقتی این اتفاق می افتد ، باعث پیچ و خم خوردن رگ های خونی متصل به ارگان ها می شود و همچنین باعث خم شدن مجرای ادرار می شود که مجاری ادراری از کلیه ها به مثانه می رسد. به دلیل این خم شدن درمثانه ، نمی تواند ادرار را به درستی تخلیه کند. وی گفت در نتیجه، ادرار به کلیه برمی گردد و در آنجا جمع می شود، که می تواند باعث ورم و حتی منجر به درد شود.


او می گوید :" کلیه شناور شرایط دشواری برای تشخیص دارد و بیماری شایعی نیست ، یکی از دلایلی که تشخیص این وضعیت را دشوار می کند این است ، سی تی اسکن در شرایطی انجام می شود، که فرد روی زمین دراز کشیده ، بنابراین به نطر می رسد کلیه ها در وضعیت عادی در بدن قرار دارند؛ پزشکان ممکن است مشکوک نشوند چیزی اشتباه است. او افزود زنان در این مورد، تنها زمانی درد را احساس می کنند که ایستاده باشند

سود توضیح داد :این زن وقتی استراحت می کرد درد نداشت زیرا کلیه در وضعیت عادی بود و او در اواخر دوران بارداری احساس بهتری داشت ، زیرا رحم بزرگ او از پایین کلیه را محافظت می کرد، بنابراین به لگن او نمی رفت.

دکتر سود گفت :دلیل دیگری که ممکن است برخی پزشکان تشخیص درست را در این مورد انجام ندهند این است که بحث هایی پیرامون تشخیص کلیه شناور وجود دارد. حدود ۲۰ تا ۳۰ سال پیش، کلیه شناور در بیماران شناخته و درمان های زیادی شد؛ در نتیجه برخی از موسسات کم تر در درمان های پزشکی تاکید کردند. او گفت به این معنی است که برخی افراد ممکن است دانش کمی داشته باشند.

هنگامی که اسکن در نهایت از کلیه زنان بطور ایستاده و دراز کشیده ،صورت گرفت تصاویر نشان دادند کلیه راست او هنگامی که ایستاده بود به سمت لگن حرکت کرده بود که این امر تشخیص کلیه متحرک را تایید کرد.

پزشکان برای درمان این مشکل و از بین بردن درد زنان ، نیاز به انجام nephropexy " دارند . در این روش، پزشکان یک شکاف کوچک را در شکم او ایجاد کرده و به پوشش کلیه که سطح خارجی آن را می پوشاند و آن را به دیوار پشتی بدنش متصل می کند ، بخیه زدند. او گفت که این کار کلیه را در محل نگه می دارد و مانع از افتادن آن می شود.سود بیان کرده این زن از آن زمان که جراحی را انجام داده است دیگر علائم یا درد ندارد و حالش خوب است.

۱۴۰۰/۳/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...