نسخه چاپی

كمالیان: مجلس نباید حل‌المسائل مشكلات دولت باشد

عکس خبري -کماليان: مجلس نبايد حل‌المسائل مشکلات دولت باشد

نماینده مردم قوچان در مجلس در مخالفت با کلیات طرح ارائه تنخواه 22 هزار میلیاردی به دولت گفت: دولت می‌خواهد که مجلس حل‌المسائل مشکلاتش باشد که این درست نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نصرالله کمالیان نماینده مردم قوچان طی سخنانی در مخالفت با کلیات طرح اجازه دریافت و پرداخت به دولت در دو ماهه اول سال ۹۱ در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بر اساس اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی کلیه پرداخت‌ها و دریافت‌های دولت باید از طریق قانون باشد.

وی افزود: بر اساس قانون آخرین مهلت تقدیم لایحه بودجه به مجلس ۱۵ آذر است که دولت در این زمینه تخلف کرده است.

کمالیان ادامه داد: دولت می‌خواهد که مجلس حل‌المسائل مشکلاتش باشد و این درست نیست البته دولت اعلام کرده بود که بودجه آماده است ولی آن را تقدیم مجلس نکرده است که این مسئله اشکال دارد.

کمالیان اظهار داشت: امسال دومین سالی است که دولت از زیر بار وظیفه خود شانه خالی می‌کند و می‌خواهد که مجلس وظایفش را انجام دهد.

نماینده مردم قوچان گفت: انتظار می‌رفت که مجلس دو ماه برای بررسی بودجه لازم داشته باشد ولی دولت انتظار داشت که ما لایحه را چشم بسته قبول کنیم.

وی ادامه داد: دولت حتما راهکاری دارد که سال آینده می‌خواهد بر اساس دریافت‌ها و پرداخت‌ها را انجام دهد و ما می‌خواهیم بدانیم که راه حل دولت برای مسئله چیست.

به گزارش فارس، نورالله حیدری نماینده مردم اردل نیز طی سخنانی در مخالفت با کلیات طرح اجازه دریافت و پرداخت به دولت در دو ماهه اول سال در صحن علنی مجلس گفت: مر قانون به ما اجازه نمی‌دهد که این طرح را تصویب کنیم چراکه این خودش یک نوع گریز از قانون است.

وی افزود: وقتی مجلس خودش قانون وضع می‌کند و به قانون‌گریزی دیگران اعتراض دارد، نباید خلاف قانون انجام دهد.

حیدری ادامه داد: رئیس جمهور در زمان تنظیم لایحه بودجه گفت یکی از دلایل تأخیر در ارائه لایحه تصویب دیرهنگام بودجه ۹۰ توسط مجلس بود بر این اساس سال آینده هم ما شاهد تأخیر در ارائه لایحه بودجه خواهیم بود.

نماینده مردم اردل اظهار داشت: طرح کنونی به پروژه‌های عمرانی به خصوص در استان‌های سردسیر آسیب وارد می‌کند.

وی گفت: مجلس قوانینی را تصویب کرده که دولت به آنها توجهی نداشت بر این اساس اگر دولت در خلأ قانونی اقدامی کند، بهتر از آن است که قانون داشته باشیم و دولت آن را اجرا نکند.

همچنین علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری نیز طی سخنانی در مخالفت با کلیات طرح اجازه دریافت و پرداخت دولت در دو ماهه اول سال ۹۱ گفت: موافقین این طرح گناه رابه گردن مجلس می‌اندازند و می‌گویند که در زمان بررسی بودجه انتخابات مجلس را داشتیم در حالی که این مسئله ربطی به مجلس ندارد و دولت باید تا ۱۵ آذر بودجه را می‌داد.

وی افزود: مجلس می‌خواهد دلسوزی کند و این دلسوزی در واقع تأیید تخلفات قانونی دولت است که برازنده مجلس نیست.

یوسف‌نژاد اظهار داشت: مجلس به اجای اینکه دولت را زیر سؤال ببرد، خودش و بعد نظارتی‌اش را زیر سؤال می‌برد.

نماینده مردم ساری ادامه داد: وقتی مجلس قانون تصویب می‌کند، برای همه لازم‌الاجراست و اگر دولت آن قانون را عمل نکرد، ما نباید قانون دیگری برای قانون‌گریزی دولت وضع کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه حتی اگر بخواهیم بودجه چند دوازدهم هم داشته باشیم، باید این بودجه به صورت متمم ارائه شود.


۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...