نسخه چاپی

طرح ترور بشار اسد خنثی شد

به گفته منابع آگاه، ارتش سوریه جمعه گذشته توانست هجوم گسترده جریان های تروریستی را كه تعداد آنها به 40 هزار نفر می رسید خنثی سازد؛ هدف این حمله گسترده، سقوط دمشق و ترور 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه اعلام شده بود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روسیه، مقامات سوری را نسبت به این طرح كه از سوی آمریكا و هم‌پیمانانش برنامه ریزی شده بود، آگاه ساخته است.

در بین این 40 هزار عنصر تروریست، عناصر سلفی از افغانستان، پاكستان، لیبی، عربستان و كشورهای مختلف عربی به چشم می خورد و برخی از آنها متخصص استفاده از توپ و زره پوش بوده و دوره های خلبانی نظامی دیده اند.

بر اساس این طرح قرار بود كه این افراد طی هجومی گسترده بر تمام فرودگاه های نظامی دمشق و دیگر شهرهای سوریه، تسلط كامل پیدا كنند و پس از آن حمله ای هوایی به كاخ ریاست جمهوری این كشور انجام داده و بشار اسد را به قتل برسانند.

بر پاپه این گزارش، ا‌رتش سوریه با اطلاع قبلی در خصوص این حمله، با ایجاد كمین در این فرودگاه ها توانست به خوبی با این عناصر مسلح تروریست مقابله كرده و تعداد زیادی از آنها را به هلاكت برساند.

به گفته منابع مطلع، ارتش سوریه همچنین موفق شده كه بیش از شش هزار تن از این افراد را به اسارت خود در آورد.

چندی پیش، یك پایگاه خبری لبنانی نیز از كشته شدن بیش از هزار تن از عناصر تشكیلات موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' در منطقه فرودگاه 'دیر الزور' خبر داد.

۱۳۹۱/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...