نسخه چاپی

كاشت درخت در ۵۰۰۰ مدرسه تهران/ لزوم توجه به بزرگترین واقف كشور در قرن گذشته

کاشت درخت در ???? مدرسه تهران/ لزوم توجه به بزرگترين واقف کشور در قرن گذشته

یك عضو شورای شهر تهران از برنامه ریزی و طرح كاشت درخت در ۵۰۰۰ مدرسه خبر داد.

به گزارش نما ،  احمد مسجد جامعی در جریان جلسه دویست و نود و هشتم شورای شهر تهران گفت: این روزها در ۲۰۰ مدرسه، پروژه کاشت درخت انجام شده است و در طرح اصلی، کاشت درخت در ۵۰۰۰ مدرسه تهران در نظر گرفته شده است و اگر بتوان این حرکت را ادامه داد و بتوانیم در مساجد و تکایا نیز این اقدام را اجرائی کنیم اقدام بسیار با ارزشی است.

وی در تذکری با اشاره به لزوم توجه به بزرگترین واقف کشور در قرنی که گذشت، گفت: ۱۰ خرداد ماه یکصدوپنجاهمین سال تولد "حاج حسین آقا ملک" است. او به گردن تهران حق دارد چرا که جد آن‌ها آقا محمد مهدی تبریزی هستند که در جنگ‌های ایران و روسیه حضور داشتند. سرای امیر که منصوب به امیرکبیر است و موزه ملک و کتابخانه ملک و خانه ملک را ایشان ساخته است.

مسجدجامعی افزود: همچنین در شهرستان ری، مدارس و باغ‌هایی قرار دارد که وی ساخته است. اولین بوستان ارگانیک در گلابدره شمیران را حاج حسین آقا ملک ساخته است. همچنین زمین و ملک مجموعه تئاترهای آیینی وقف ایشان است و بزرگترین واقف ایران در قرن گذشته است. در زمان جنگ جنگیده است و در زمان کار تجارت کرده است و به گردن تهران خیلی حق دارد و نمی‌دانم چطور می‌شود این حق را ادا کرد.

ایسنا 

۱۴۰۰/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...