نسخه چاپی

زارعی: مخالفت با ارائه ‌تنخواه به دولت، معطل كردن جامعه است

عکس خبري -زارعي: مخالفت با ارائه ‌تنخواه به دولت، معطل کردن جامعه است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با 143 رای موافق، 15 رای مخالف و 13 رای ممتنع از 199 نماینده حاضر در جلسه، با کلیات طرح یک فوریتی اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 1391 موافقت کردند.

علی‌اصغر زارعی نماینده تهران طی سخنانی به عنوان اولین موافق کلیات طرح مذکور، اظهار داشت: سال گذشته دولت با تاخیر لایحه بودجه 90 را تقدیم مجلس کرد که تلاقی با برنامه پنجم توسعه داشت اما امسال تلاقی زمان ارائه بودجه 91 با انتخابات به طور مضاعف اضافه شد.

وی افزود: هرچند امسال نیز دولت لایحه بودجه را با تاخیر تقدیم مجلس کرد اما شرایط برای مجلس نیز فراهم نشد تا بتواند بودجه را قبل از پایان سال جاری بررسی کرده و رسیدگی به آن را به اتمام برساند.

زارعی بر همین اساس یادآور شد: نباید قانون برای حل مشکل دخل و خرج کشور از ابتدای سال آینده وضع نکنیم و سکوت کنیم تا ببینیم دولت چه می‌کند، این درست و منطقی نیست.

نماینده تهران در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: کاری که بر عهده مجلس است، این است که برای اداره کشور، تکلیف بودجه را مشخص کند، مجلس یا باید کل لایحه بودجه 91 را بررسی کرده و به تصویب برساند یا اینکه اگر لایحه با تاخیر تقدیم مجلس شده، قوانین دیگری را در این زمینه تدوین کند.

زارعی همچنین متذکر شد: مخالفت با طرح مذکور معطل کردن جامعه است و بهتر است نمایندگان با این طرح موافقت کنند تا مجلس بتواند در پایان سال 90، تکلیف مالی کشور را در دو ماه اول سال آینده مشخص کند.

در ادامه این جلسه حسن شبان‌پور نماینده مردم مرودشت در مجلس به عنوان دومین موافق طرح ارائه تنخواه 22 هزار میلیاردی در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: دولت بایستی لایحه بودجه 91 را سریع‌تر تقدیم مجلس می‌کرد تا با مشکلات فعلی روبرو نباشیم و از دولت باید در این زمینه توضیح بخواهیم که چرا لایحه بودجه 91 را با تاخیر تقدیم مجلس کرده است ولی باید دانست مجلس نیز نمی‌تواند دست روی دست بگذارد تا ببیند قوه مجریه چه کاری انجام می‌دهد.

شبان‌پور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس هشتم تا 6 خرداد 91 مسئول هستند، گفت: نمی‌توانیم کشور را به حال خود رها کنیم اینکه دولت در ارائه لایحه بودجه 91 تاخیر داشته، قابل بررسی است اما وظیفه نمایندگان مجلس این است که به تکلیف‌شان عمل کنند.

نماینده مرودشت در خانه ملت بر همین اساس متذکر شد: در صورت تصویب نهایی طرح ارائه تنخواه 22 هزار میلیاردی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت 91 براساس چارچوب، به دولت اجازه دریافت و برداشت در دو ماه اول سال آینده داده می‌شود و بهتر است مجلس به این طرح رای دهد تا دولت و مسئولان با مشکل مواجه نشوند.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در خانه ملت سومین و آخرین موافق کلیات طرح یک فوریتی اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 1391، اظهار داشت: این طرح بر اساس مقررات معمول در آئین‌نامه ارائه شده است.

وی افزود: در زمینه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نیز در صورت تصویب نهایی طرح مذکور، به دولت اجازه داد می شود برای سه ماهه اول سال 91، معادل سه ماه پایانی سال 90 عمل کنند تا انشاءالله مجلس در بررسی جزئیات بودجه 91 ، نحوه اجرای فاز دوم قانون یارانه‌ها را تدوین کند.

فولادگر در خاتمه تاکید کرد: نباید کشور را در بن بست قرار دهیم و باید کمک کنیم تا کشور از این حالت خارج شود.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...