نسخه چاپی

رمضانعلی سنگدوینی درگفتگو با نما:

حمایت رهبر انقلاب از شورای نگهبان تمام سناریوها را خنثی كرد

عکس خبري -حمايت رهبر انقلاب از شوراي نگهبان تمام سناريوها را خنثي کرد

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: رهبر انقلاب با حمایت از شورای نگهبان، تمامی سناریوها را خنثی كردند و اجازه ندادند كه جایگاه این شورا تضعیف شود.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار نما، در پاسخ به این پرسش که جناح های سیاسی، احزاب و کاندیداها چگونه باید با شورای نگهبان برخورد کنند تا حیثیت این شورا حفظ و مر قانون رعایت شود، اظهار کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شورای نگهبان دارای جایگاه ویژه ای است؛ بنابراین ضروری است که کاندیداها به تصمیم شورای نگهبان و نظر او در رابطه با تعیین صلاحیت ها هرچه هم باشد، احترام بگذارند؛ زیرا نظر شورای نگهبان مر قانون است.

به گفته او؛ اگر هرکاندیدایی که به نتیجه بررسی صلاحیت ها معترض است ضمن احترام به جایگاه شورای نگهبان باید به مراجع بالاتر اعتراضشان را اعلام کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس جمهور به رهبر انقلاب در خصوص ورود ایشان به مقوله تأیید صلاحیت ها گفت: علاوه بر رئیس جمهور، گویا یکسری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به رهبر انقلاب نامه نوشته اند و از ایشان خواسته اند که به بحث تأیید صلاحیت ها ورود پیدا کنند و در انتخاب نامزدهای اصلح تاثیر‌گذار باشند، اما رهبر انقلاب با حمایت از شورای نگهبان، تمامی این سناریوها را خنثی کردند و اجازه ندادند که جایگاه این شورا تضعیف شود.
سنگدوینی ادامه داد: مردم خواستار این هستند که از تمام گروه ها، جناح ها و قشرها نامزد انتخاباتی حضور داشته باشد؛ زیرا وجود نامزد های مختلف باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد، اما این به تنهایی باعث حضور مردم پای صندوق های رأی نیست، بلکه عملکرد مسئولین و دولتی ها هم در افزایش مشارکت انتخاباتی تأثیرگذار است.

او بیان کرد: مردم دِین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند اما مسئولین از مردم جا مانده‌اند. دولتمردان باید طوری با مسائل برخورد کنند که متقابلا آن‌ها هم دِین خود را به مردم ادا و بار سنگین این مشکلات را از دوش مردم بردارند. متأسفانه عملکرد اقتصادی دولت به نحوی بوده که مردم را در بخش های اقتصادی متضرر کرده است مانند تورم، رکود شدید در بازار، مشکلات معیشتی و اقتصادی، ضرر و زیان های واردشده به مردم در بورس.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام این مشکلات نمی‌توان گفت که چون کاندیداهای مورد نظر مردم تأیید صلاحیت نشده اند پس انتخابات کم‌رنگ تری خواهیم داشت، بله مردم می خواهند که کاندیداهای مورد نظرشان حضور داشته باشند و رقابتی درست و جذاب بین آن ها وجود داشته باشد، اما این به تنهایی پاسخ این مشکل نیست و عوامل بسیاری در آن تاثیر گذار است.

۱۴۰۰/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...