نسخه چاپی

موافقت اوباما با ممنوعیت فروش سلاح

كاخ سفید اعلام كرد رئیس جمهور آمریكا از طرح پیشنهادی یك نماینده مجلس سنا كه فروش سلاح‌های تهاجمی در آمریكا را منع می‌كند، حمایت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از مقامات کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از طرح پیشنهادی سناتور«دیانا فاینشتاین» درباره ممنوعیت فروش سلاح‌های تهاجمی در آمریکا حمایت خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید گفت اوباما از مدتها پیشتر با ممنوعیت فروش این نوع اسلحه موافق بوده است اما در دوران اول ریاست جمهوری‌اش نتوانسته فشارهای لازم را برای اجرایی شدن آن وارد کند.

جی کارنی همچنین گفته اوباما از لغو قانونهایی که راه فرار را برای خریداران اسلحه باز کرده و به افراد اجازه خریداری اسلحه بدون بازرسی سوابق از فروشندگان خصوصی می‌دهد نیز حمایت می‌کند.

این اظهارت در حالی اعلام شده که حادثه تیراندازی به مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در ایالت «کانتیکات» آمریکا موج گسترده اعتراضات به قوانین حمل سلاح در این کشور را در پی داشته‌اند.

در ماده دوم قانون اساسی آمریکا آمده است که «یک نیروی شبه نظامی بسیار منظم برای حفظ امنیت یک ایالت آزاد ضروری است. این حق مردم برای نگهداری و حمل اسلحه نباید نقض شود.»

در این حادثه تیراندازی که چند روز پیش در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در شهر «نیوتاون» آمریکا در ایالت «کانتیکات» آمریکا صورت گرفت 26 نفر کشته شدند که 20 نفر از آنها کودک بودند.

ناظران، حادثه مذکور را از جمله وحشتناک‌ترین رخدادهای تاریخ آمریکا می‌دانند؛ در حادثه مشابهی که در سال 1999 در مدرسه راهنمایی «کلمباین» در ایالت کلورادو رخ داد یکی از دانش‌اموزان 12 دانش‌آموز دیگر را به قتل رساند.

۱۳۹۱/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...