نسخه چاپی

سفر پزشكان ایرانی برای درمان طالبانی

تیم پزشكی جمهوری اسلامی ایران برای كمك به معالجه رئیس جمهور عراق وارد بغداد شد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، در پی بستری شدن جلال طالبانی در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان مرکزی بغداد یک تیم پزشکی با تخصص های لازم از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به درمان رئیس جمهور عراق وارد بغداد شد و بلافاصله خود را به بالین رئیس جمهور عراق رساند.

دکتر سید موید علویان سرپرست تیم پزشکی ویژه کمک به درمان رئیس جمهور عراق در مصاحبه اختصاصی با ما گفت: این تیم شامل هفت پزشک با تخصص های مختلف از جمله جراحی مغز و اعصاب ، نورولوژیست داخلی اعصاب ، رادیو لوژیست ، نورو فیزیولوژیست ، متخصص بیهوشی و متخصص تروما است.

وی افزود: تیم پزشکی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران به محض ورود به فروگاه بغداد به بیمارستان محل بستری آقای جلال طالبانی عزیمت کرد و از نزدیک در جریان روند معالجه وی قرار گرفت.

دکتر علویان درباره آخرین وضع جسمانی رئیس جمهوری عراق گفت: در این باره تیم پزشکی عراقی معالج ایشان باید نظر دهند اما تیم پزشکی ایران همه تجارب خود را در اختیار تیم معالج آقای طالبانی قرار خواهد داد تا بهترین راه برای درمان ایشان انتخاب شود.

جلال طالبانی رئیس جمهور ۷۹ ساله عراق ، دوشنبه شب دچار عارضه مغزی شد و به بیمارستان مرکزی بغداد انتقال یافت.

منابع بیمارستانی همچنین از ورود یک تیم پزشکی از کشور المان در نخستین ساعات بامداد امروز برای کمک به درمان رئیس جمهور عراق خبر دادند.

دبیر شورای ریاست جمهوری عراق از تثبیت علایم حیاتی طالبانی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، نصیر العانی دقایقی پیش در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور گفت : پس از وخامت اوضاع جسمانی رئیس جمهور و تغییر علایم حیاتی وی ، اکنون علایم حیاتی او تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همچنان در بیمارستان مرکزی بغداد و زیر نظر پزشکان عراقی تحت مراقبت های ویژه قرار دارد گفت: بنا براعلام پزشکان معالج خطر عمده رفع شده است.

العانی درباره شایعاتی مبنی بر تلاش برای اعزام طالبانی به خارج از عراق برای مداوا گفت: پزشکان معالج فعلا چنین نظری ندارند و هرگونه تصمیم گیری در این باره نیز با هماهنگی پزشکان معالج خواهد بود.
وی همچنین از تماس برخی مراجع نجف اشرف برای جویا شدن از وضع جسمانی رئیس جمهور ۷۹ ساله عراق خبر داد.

هم اکنون علاوه بر روژ نوری شاویس و هوشیار زیباری معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق شماری از مسئولان حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در بیمارستان مرکزی بغداد محل بستری شدن جلال طالبانی حضور دارند.

۱۳۹۱/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...