نسخه چاپی

بررسی مسابقات والیبال جام ملت ها؛

نكات مهمی از باخت مقابل ژاپن

عکس خبري -نکات مهمي از باخت مقابل ژاپن

دیدار مقابل ژاپن نشان داد كه این مربی روسی نیز نتوانسته است ضعف های والیبال ایران كه همان توپگیری داخل زمین و نواختن سرویس های قدرتمند است ،بر طرف كند. از این نكته نیز نباید به سادگی گذشت كه مهم ترین عامل پیروزی ژاپن دریافت های خوب آنان و مشخصا توپ گیری داخل میدان این تیم بود.


خسرو کفیلی- تیم ملی والیبال ایران در غیاب سعید معروف پاسور ارزنده کشورمان در دو رویارویی با تیم های ژاپن و روسیه در چارچوب لیگ والیبال جام ملت ها شکست را پذیرا شد.

بلند قامتان والیبال ایران پس از یک سال دوری از این مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا این بار با ولادیمیر آلکنو سرمربی سابق تیم ملی والیبال روسیه که به تازگی هدایت تیم کشورمان را برعهده گرفته است راهی ایتالیا محل برگزاری لیگ والیبال جام ملتها شدند که حاصل حضور آنان تاکنون دو شکست مقابل تیم های ژاپن و روسیه و پیروزی مقابل هلند بوده است.

با اینکه شکست مقابل تیم روسیه از قبل قابل پیش بینی بود ولی باخت آن هم برابر تیم ژاپن به قدری شوک آور بود که موجب شد تیم کشورمان عنوان بهترین تیم آسیا در رده بندی فدراسیون جهانی والیبال را به ژاپنی ها که دو ماه دیگر میزبان بازی های المپیک هستند‌، از دست بدهند.

دیدار مقابل ژاپن نشان داد که این مربی روسی نیز نتوانسته است ضعف های والیبال ایران که همان توپگیری داخل زمین و نواختن سرویس های قدرتمند است ،بر طرف کند. از این نکته نیز نباید به سادگی گذشت که مهم ترین عامل پیروزی ژاپن دریافت های خوب آنان و مشخصا توپ گیری داخل میدان این تیم بود.

در دیدار مقابل ژاپن منهای امیر غفور و تا اندازه ای هم علی اصغر مجرد، هیچ یک از ملی پوشان کشورمان در حد مطلوب ظاهر نشدند و قطعا اگر سید محمد موسوی و میلاد عبادی پور مثل روزهای اوج خود بودند تیم ما می توانست نمایش بهتری داشته باشد.

آلکنو در دیدار با تیم روسیه ، تیمی که سال ها هدایت آن را برعهده داشت ، در ترکیب تیم ایران تغییراتی داد و از بازیکنان جوانی همچون صابر کاظمی ، امیر حسین اسفندیار ،مرتضی شریفی ، مسعود شفیعی ، علی شفیعی و آرمان صالحی بهره گرفت که این امر نشان از نگاه جوانگرایی در تیم کشورمان است.

با اینکه این چهره های جوان توانستند یک گیم از تیم قدرتمند روسیه بگیرند ولی کسب تجربه از سوی این بازیکنان تنها در سایه حضور مستمر آنان در چنین رقابتهایی حاصل می شود.

۱۴۰۰/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...