نسخه چاپی

تاسیس پایگاه های ارتش آزاد سوریه در خاك لبنان

منابع امنیتی از حضور عناصر ˈارتش آزاد سوریهˈ در خاك لبنان خبر داده و تاكید كردند: قرائن موجود و حوادث روزهای اخیر بر تاسیس پایگاه های ارتش آزاد سوریه در خاك لبنان دلالت دارد.

به گزارش نمابه نقل از ایرنا، منابع بلندرتبه امنیتی از ورود پناهجویان سوری در اثر بحران کشورشان به لبنان ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند: نیروهای امنیتی، نظارت لازم را نقاط مرزی بر ورود این پناهجویان به لبنان به عمل می آورند چراکه تحقیقات نشان داده برخی با مدارک و گذرنامه های جعلی سوری و غیر سوری از گذرگاه های مرزی مختلف و فرودگاه بیروت وارد لبنان شده اند.

روزنامه ˈالسفیرˈ روز چهارشنبه به نقل از به نقل از این منابع با اشاره به وجود درگیریهای مسلحانه در اردوگاه فلسطینی ˈیرموکˈ نوشت: نیروهای امنیتی، راهکارهایی قانونی و امنیتی را برای کنترل ورود پناهجویان فلسطینی به لبنان با هدف کاهش اثرات درگیری های سوریه بر صحنه داخلی لبنان به اجرا درآورده اند.

روزنامه لبنانی ˈالنهارˈ نیر به نقل از یک مسئول امنیتی نوشت: مسئله پناهجویان سوری، نه تنها مسئله ای انسانی و اجتماعی بلکه وظیفه ای بین المللی است که دولت در کنار پناهجویان سوری قرار بگیرد و در حد توان به آنها کمک کند.

این منبع امنیتی ادامه داد: لبنان همواره در حد توان خود زمینه کمک و یاری به پناه جویان سوری را به شرط پایبندی آنها به مقررات و قوانین داخلی لبنان فراهم کرده است.وی افزود: در اثر درگیری های اردوگاه یرموک در دمشق، شمار ورود پناهجویان فلسطینی به لبنان در روزهای اخیر افزایش یافته است؛ از این رو برای کنترل و نظارت بر این وضعیت، میان دستگاه های امنیتی، سفارت فلسطین و نیز کمیته های مردمی حاضر در اردوگاههای فلسطینی لبنان، هماهنگی کامل وجود دارد.

منبع مذکور تأکید کرد: نیروهای امنیتی همه توان خود در حفظ لبنان و حمایت مردم آن به کار می برند و حتی در این راستا با برخی مخالفان نظام سوریه در لبنان برای نحوه اسکان پناهجویان سوری و فلسطینی در ارتباط هستند.وی، مسئله وجود پایگاههای نظامی تابع ارتش آزاد سوریه در خاک لبنان را تکذیب نکرد و گفت: ارتش آزاد سوریه، افسران و عناصر خود را در کنار پناهجویان سوری در اکثر مناطق لبنان مستقر کرده و مخالفان نظام سوریه نیز با برخی عناصر و شخصیت های لبنانی در تماس هستند.

۱۳۹۱/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...