نسخه چاپی

الزام دستگاه‌های دولتی به كاهش ۵۰ درصدی مصرف برق

الزام دستگاه‌هاي دولتي به کاهش ?? درصدي مصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: استانداران باید از طریق روش‌هایی مانند تغییر ساعت دستگاه‌های اجرایی، بانك‌ها، نهاد‌های عمومی غیر دولتی، تعدیل روشنایی معابر و پایش مصرف بخش صنعتی و كشاورزی میزان مصرف را تا ۵۰ درصد كاهش دهند.

به گزارش نما ، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مصوبه هیات وزیران برای رعایت الگوی مصرف در استان‌ها اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه  و تصویب هیئت وزیران استانداران سراسر کشور موظف به نظارت و هماهنگی برای رعایت سقف برق مشخص شده هستند.


سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: استانداران باید از طریق روش‌هایی مانند تغییر ساعت  دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نهاد‌های عمومی غیر دولتی، تعدیل روشنایی معابر و پایش مصرف بخش صنعتی و کشاورزی میزان مصرف را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.


وی افزود: مطابق این مصوبه به ادارات دولتی موظف به تنظیم دمای محیط کاری بر روی ۲۵ درجه و خاموش کردن تمام سیستم‌های سرمایشی پس از پایان ساعت کاری هستند، در غیر این صورت شرکت توزیع برق می تواند برق آن‌ها را قطع کند.

رحبی مشهدی ادامه داد: در این مصوبه شناسایی مراکز استخراج ارز دیجیتال نیز لحاظ شده است به گونه که وزارت ارتباطات با کمک نیروی انتظامی و وزارت نیرو باید نسبت به شناسایی جمع آوری و متوقف کردن دستگاه‌های غیر مجاز ارز دیجیتال اقدام کنند.


به گفته وی، بنا به مصوبه هیئت وزیران از ۱۵ خردادتا ۱۵ مرداد بخش صنعت ملرم به صرفه‌جویی به میزان ۳ هزار مگاوات از طریق تغییر ساعت کار تعطیلات و یا تعمیرات در بازه ساعت ۱۲ تا پایان پیک مصرف است.


رجبی مشهدی ادامه داد: صنایعی که مصارف خود را به ساعت ۹ شب تا ۶ بامداد منتقل کند مشمول دریافت پاداش‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو خواهند شد.


سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: به منظور کاهش فشار بر شبکه برق، صنایع پتروشیمی فولاد و کشاورزی شهرک‌های صنعتی موظفند در ماه‌های گرم سال موظف به استفاده از مولد‌های خود اقدام کند و وزارت نفت نیز سوخت گاز مورد نیاز آن‌ها را از ابتدای خرداد تا پایان شهریور تامین خواهد کرد.

میزان 

۱۴۰۰/۳/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...