نسخه چاپی

دریاچه ارومیه ۸۸ كیلومتر كوچك شد

درياچه اروميه ?? کيلومتر کوچک شد

تسنیم نوشت: نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی به كاهش ۸۸ كیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه گفت: هم اكنون وسعت دریاچه سه هزار و ۵۶۶ كیلومتر مربع بوده در حالی كه در مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۴۳ كیلومترمربع بوده است.

به گزارش نما ، فرهاد سرخوش با اشاره به طرح‌های ملی اجرا شده نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: در این راستا ضمن اجرای پروژه‌های انتقال سریع آب بر پیکره اصلی دریاچه ارومیه، پروژه تونل انتقال آب از حوضه گلاس به دریاچه ارومیه انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین پساب تصفیه‌خانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و کنترل و کاهش مصرف آب کشاورزی از طریق کاهش ۴۰ درصدی حقابه های سطحی صورت گرفت و برنامه‌های افزایش بهره‌وری نیز تهیه و اجرا شد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی و شناسایی کانون‌های تولید ریزگرد و تثبیت آنها و تهیه برنامه جامع اشتغال و معیشت جایگزین از جمله اقدامات برای نجات دریاچه ارومیه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه از حیث تراز، وسعت و حجم افزود: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۳۱ بوده در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن ۱۲۷۱.۸۹ متر بوده است.

سرخوش با اشاره به کاهش ۸۸ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون وسعت دریاچه سه هزار و ۵۶۶ کیلومتر مربع بوده در حالی که مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۴۳ کیلومترمربع بوده است.

وی با اشاره به حجم آبی نگین آبی آذربایجان افزود: در حال حاضر دریاچه ارومیه چهار میلیارد و ۸۸ میلیون مترمکعب آب در دل خود دارد در حالی که با کاهش یک میلیارد و ۹۹ میلیون مترمکعبی نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است.

تسنیم


۱۴۰۰/۳/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...