نسخه چاپی

كاهش قدرت خریدمردم بیشترین آسیب را به صنوف زد/مشكلات اصناف حل نشد

عکس خبري -کاهش قدرت خريدمردم بيشترين آسيب را به صنوف زد/مشکلات اصناف حل نشد

نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: كاهش قدرت خرید مردم، افزایش شدید اجاره بها، عدم برخورداری از تسهیلات بانكی پایدار با درصد سود پایین و تامین اجتماعی عمده شكایات اصناف در دوره كرونا بوده است.


به گزارش نما، جلال الدین محمد شکریه در مورد وضعیت اصناف طی سال جاری، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی اصناف به قوت خود باقی است؛ در بحث حمایت فقط صدور و تمدید پروانه در نظام مالیتی داشتیم که تا پایان شهریور در سامانه ثبت شوند. در خصوص تسهیلات بانکی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به تعطیلات ناشی از کرونای اصناف، بیشتر چک‌ها برگشت خورد از سویی دیگر نیز این تعطیلات باعث می‌شود تعهدات اصناف برای ماه‌های آتی رفع نشود. فکر نکنید بعد از یک ماه تعطیلی اصناف تعطیل هستند، همه چیز برای آنها عادی می‌شود. حتی یک روز تعطیلی برای اصناف می‌تواند تأثیر بلندمدت در کسب و کار داشته باشد.

۴ اعتراض عمده اصناف

وی ادامه داد: کاهش قدرت خرید مردم، افزایش شدید اجاره بها و عدم برخورداری از تسهیلات بانکی پایدار با درصد سود پایین از جمله اعتراضات اصناف است؛ همچنین برخی از صنوف که مشمول کمک دولت بودند و تا ۵ کارگر، معافیت داشتند، تأمین اجتماعی برای مشاغل جدید این معافیت را حذف کرده است و بیمه تمام کارگران را باید کارفرما به صورت کامل متقبل شود. کارفرما هم اگر بخواهد خویش فرما بشود از کمک دولت محروم می‌ماند.

شکریه افزود: تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، تالارداران، رستوران داران، اغذیه فروشی‌ها، هتلداران، قهوه خانه‌ها و تولیدکنندگان و فروشندگان کفش و کیف از جمله صنوفی بودند که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیدند. همچنین باشگاه‌های ورزشی به شدت آسیب دیدند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اما موضوع مهم‌تر از کرونا، کاهش قدرت خرید مردم بوده است که این عامل موجب شد صنوف فروش کافی نداشته باشند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...