نسخه چاپی

استرس كووید ۱۹ عامل افزایش افكار خودكشی

عکس خبري -استرس کوويد ?? عامل افزايش افکار خودکشي

براساس یك مطالعه، پاندمی كووید۱۹ نه تنها به سلامت جسمی و اقتصادی ضربه زده است بلكه با افزایش نرخ خودكشی، بر سلامت روان نیز تأثیر گذاشته است.


به گزارش نمابه نقل از زی نیوز، تیمی از محققان دانشگاه کاردیف و دانشگاه اسوانسی در ولز، به بررسی این موضوع پرداختند که کدام عوامل استرس زا مربوط به کووید ۱۹ احتمال ایجاد افکار و رفتارهای خودکشی گرایانه را ایجاد می کنند.

این نظرسنجی بر روی بیش از ۱۲ هزار نفر انجام شد و از آنها خواسته شد که به صورت داوطلبانه تجارب شان را در اولین دوره قرنطینه بریتانیا بیان کنند.

نتایج نشان می دهد که چندین عامل استرس زا مانند انزوای اجتماعی، بدرفتاری خانگی، مشکلات روابط، تعدیل نیرو و مشکلات مالی به شدت با افکار و رفتارهای مرتبط با خودکشی ارتباط دارند.

با این حال، همه کسانی که این شرایط را تجربه کرده بودند گزارشی مبنی بر تفکر خودکشی گرایانه نداشتند. آن دسته از افراد با مقاومت بالا و امید به آینده کمتر تحت تأثیر این فشارها قرار گرفتند.

محققان همچنین نقش مهمی را که امید به آینده می تواند داشته باشد- همراه با سطح مقاومت افراد- در هنگام کنار آمدن با این عوامل استرس زا کشف کردند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...