نسخه چاپی

ابلاغیه بنزینی دولت برای 14فروردین

عکس خبري -ابلاغيه بنزيني دولت براي 14فروردين

رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین با اعلام ابلاغیه جدید دولت به جایگاه‌ها برای روز 14 فروردین91 درخصوص تغییرات قیمتی گفت: متاسفانه مسئولان شركت پخش فراورده‌های نفتی به جای حل مشكلات به دنبال ایجاد تشنج هستند.

بیژن حاج‌محمدرضا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مشکلات پیش آمده میان هیات مدیره جایگاه‌داران بنزین و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت:‌ براساس دستورالعملی که از طرف دولت به جایگاه ‌داران داده شده است قرار است در ساعت ۲۴ روز ۱۴ فروردین سال ۹۱ کلیه جایگاه‌های بنزین برای اندازه‌گیری در جهت افزایش قیمت فراورده‌ها آماده و این عملیات در ساعت صفر انجام شود.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین تصریح کرد: بنابراین شواهد و قرائن موجود حاکی از این است که دولت به دنبال اجرای گام دوم هدفمندکردن یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی از فروردین ماه است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه داران به هیچ عنوان به دنبال تخلف نیستند خاطرنشان کرد:‌ هیچ یک از جایگاه‌های موجود قصدندارند خلاف قانون عمل کنند و افزایش قیمت را به یکباره انجام دهد زیرا همه ما می‌دانیم اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید منتظر عواقبش نیز باشیم.

حاج‌محمدرضا با اشاره به صحبت‌هایی که روز گذشته از جانب او در برخی رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت بنزین به بیش از ۱۲۰۰ تومان در هر لیتر مطرح شده بود تصریح کرد:‌ ما در هیچ یک از جلسات هیات دولت و یا جلسات محرمانه‌ای که در این خصوص برگزار می‌شود حضور نداریم بنابراین نه غیب‌گو هستیم و نه استراق سمع می‌کنیم تا این اساس اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

رییس هیات مدیره جایگاه‌داران تصریح کرد: هر آنچه که گفته شد تنها براساس شواهد موجود است زیرا به ما دستور‌ داده‌اند از ساعت ۲۴ روز ۱۴ فروردین ماه آماده اندازه‌گیری در جهت افزایش قیمت باشیم و از طرفی نیز گفته اند قیمت‌های بنزین را قصد دارند به قیمت‌های جهانی نزدیک کنند و هم‌اکنون قیمت جهانی بنزین بیش از ۱۲۰۰ تومان است که قیمتی را که روز گذشته اعلام کردند براساس همین شواهد بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ‌ای با مسولین شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی که روز گذشته برگزار شد خاطرنشان کرد: متاسفانه جو حاکم بر این نشست بسیار جو بدی بود زیرا آنها به دنبال ایجاد درگیری لفظی و درگیری‌های فیزیکی نیز بودند علی‌رغم اینکه بیایند و مشکلات ما را برطرف کنند.

حاج‌محمدرضا اظهار کرد:‌ در ابتدا جلسه‌ ما در اتاق یکی از معاونین مدیرعامل برگزار شد اما به محض وجود بی احترامی از اتاق خارج و به سمت دفتر مدیرعامل حرکت کردیم که متاسفانه مدیرعامل نیز حضور نداشت.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین گفت:‌ پس از مشاهده این وضعیت به اتاق مدیر بازرگانی رفته و پلاکاردهایی را که بر روی آن نوشتیم عرضه بنزین آزاد متوقف می شود به آنجا برده و آنها نیز از روی ان عکس گرفتند.

وی گفت: متاسفانه شرکت پخش فراورده‌های نفتی حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند و به دنبال حل مشکلات جایگاه‌داران هم نیست علی‌رغم اینکه وزیر نفت بارها و حتی اخیرا نیز طی نامه‌هایی دستور موکد داده‌اند تا این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.

حاج‌محمدرضا با اشاره به اینکه مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی به دنبال ایجاد کردن تشنج است گفت:‌ ما به دنبال این هستیم که مشکلات‌مان هر چه زودتر برطرف شود اما این مدیرعامل که به نظر می‌رسد از نفت چیزی نمی‌داند تنها می‌خواهد با زور به دنبال ساکت کردن ما باشد.

رئیس جایگاه داران بنزین گفت:‌ همانطور که در قانون نیز آمده است شرکت پخش فراورده‌های نفتی منحل و کلیه امور مربوط به خرید،‌واردات و عرضه نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود اما با این روند به نظر می‌رسد این قانون هرگز اجرا نخواهد شد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...