نسخه چاپی

عملیات‌های سری سیادرواحد«خانه ایرانی»

همكاری نزدیكی بین سازمان CIA و DIA وجود دارد، چرا كه DIA برخی از ساختارهای درونی CIA را اقتباس كرده است، از جمله واحد "خانه ایرانی" كه در عملیات‌های سری در داخل ایران با هم همكاری دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، پایگاه تحلیلی «ولترنت» در مقاله‌ای به قلم «مانلیو دینوچی» در خصوص «سازمانی جدید در امریکا به نام DIA» نوشت: ایالات متحده آمریکا دیگر توان راه‌اندازی جنگ‌های بزرگی مانند جنگ کره، ویتنام یا عراق را ندارد. اوباما ترجیح می‌دهند تا اقدامات محرمانه نظامی را شدت بخشد.

*تمایل دولت اوباما به به جاسوسی و انجام اقدامات پنهان

رییس جمهور اوباما جنگ را دوست ندارد. نه به این دلیل که برنده جایزه صلح نوبل است، بلکه اقدامات صریح تهاجمی می‌تواند استراتژی امریکا و منافع آن را برملا ‌کند. بنابراین او طرح بزرگی را راه‌اندازی کرده است و همانط‌ور که واشنگتن پست اشاره می‌کند، این طرح ‌منعکس کننده تمایل دولت اوباما به جاسوسی و انجام اقدامات پنهان در واکنش به فشارهای قراردادی است. ‌



* بازسازی و تقویت سازمان جاسوسی در سطح جهانی

این طرح قصد دارد تا سازمان جاسوسی و اطلاعاتی را بازسازی و تقویت کند، سازمانی که تاکنون تنها بر جنگ افغانستان و عراق متمرکز بوده است، به نحوی که این سازمان قادر باشد تا در سطحی جهانی به عنوان یک ‌سرویس جاسوسی بر تهدیدهای احتمالی تمرکز داشته باشد و در راستای اهداف سازمان سیا و واحدهای نظامی کوماندوهای نخبه آن قرار گیرد. ‌

* اعضای سازمان DIA تحت آموزش سازمان CIA قرار دارند

گام اول گسترش سازمان DIA است، سازمانی که پرسنل آن در طول دهه گذشته دوبرابر شده‌اند، و در حال حاضر حدود 16.500 نفر عضو دارد. ‌ نسل جدیدی از عملیات‌های مخفی ‌ در حال شکل گیری و آماده‌سازی برای اعزام به خارج از کشور هستند.

سازمان CIA این افراد را در مرکز خود در ویرجینیا که معروف به ‌مزرعه است تعلیم می‌دهد، در آنجا ماموران سری آماده می‌شوند- همچنین برای شاگردان DIA تعدادی پست‌ جدید ایجاد شده است، که در مجموع حدود 20% از افرادی را که در سازمان هستند را شامل می‌شود.

* همکاری نزدیکی بین سازمان CIA و DIA

همکاری نزدیکی بین سازمان CIA و DIA وجود دارد، چرا که DIA برخی از ساختارهای درونی CIA را اقتباس کرده است، از جمله واحد ‌خانه ایرانی که در عملیات‌های سری در داخل ایران با هم همکاری دارند.

* ماموران DIAدوره‌های تخصصی می‌بینند

ماموران جدید DIA زیر نظر فرمانده عملیات های ویژه دوره تخصصی خود را می‌گذرانند. این فرمانده علاوه بر آموزش حذف دشمن، به آنها ‌جنگ غیرمتعارف ‌ را نیز آموزش می‌دهند، جنگی که توسط نیروهای خارجی که برای این منظور تعلیم دیده‌اند به اجرا در می‌آید؛ برای نمونه نیروهای «ضد شورش»، که به دولت برای سرکوبی شورش‌ها کمک می‌کند؛ و «عملیات‌های روانی» که برای نفوذ در افکار عمومی طراحی شده‌اند به نحوی که مردم را وادار می‌کنند تا از اقدامات نظامی امریکا حمایت کنند.

* ماموران جدید DIA با هویت‌های جعلی به سراسر جهان فرستاده می‌شوند



زمانیکه آموزش آنها کامل شد، ماموران جدید DIA ، که حدود 1.600 نفر هستند، از طرف پنتاگون به سراسر جهان فرستاده می‌شوند. وزارت امور خارجه هویت‌های کاذبی برای آنها جعل می‌کند، و برخی از آنها را به سفارتخانه‌ها معرفی می‌کند- اما از آنجا که در حال حاضر سفارتخانه‌ها مملو از اعضای سازمان CIA هستند، به اعضای DIA هویت‌های جعلی ارائه می‌شود، برای مثال، آنها به عنوان کارکنان دانشگاه یا مدیران تجاری به سفارتخانه‌ها معرفی می‌شوند.

*یکی از وظایف DIA جمع آوری اطلاعات نظامی است

به دلیل تجربه‌های خوب نظامی که دارند اعضای DIA برای به‌کارگیری جاسوسانی که قادر به ارائه اطلاعات نظامی هستند مستعدترند، برای مثال، ارائه اطلاعاتی در مورد هواپیمای جنگنده چینی جدید. و توسعه سازمانی ، DIA را قادر خواهد کرد تا از دامنه اهداف خود را برای حملات هواپیماهای بی‌سرنشین و عملیات نیروهای ویژه گسترش دهد.

*هدف DIA تضعیف کشور مورد هدف از درون است

هدف این روش جدید جنگیدن، و انجام اقدامات سری برای آماده شدن جهت حملات آشکار به منظور تضعیف کشور مورد هدف از درون است، درست مانند همان چیزی که در لیبی رخ داد، یا مسایلی که در سوریه در حال وقوع است. و این اوباماست که بازسازی و تقویت DIA را برعهده گرفته است.

*جنگ آمریکایی در لیبی با حضور ایتالیایی‌ها

ما نمی‌دانیم که آیا نامزد نخست وزیری «پیر لوییجی برسانی»، که برای اوباما احترام زیادی قایل است، در حال حاضر او را به خاطر انجام این اقدامات تشویق می‌کند. البته، او اخیرا از لیبی دیدار کرده است تا ‌حضور پررنگ ایتالیایی‌ها را در مدیترانه تجدید کند ‌. به این معنا که جنگی را با لیبی آغاز کند که در ان ایتالیا تحت فرمان امریکا شرکت می‌کند، در حالیکه «برسانی» با شادی اعلام کرده است، «حالا دیگر زمان فرا رسیده است.»

۱۳۹۱/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...