نسخه چاپی

صیانت از آرای مردم تكلیف است

صيانت از آراي مردم تکليف است

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: حراست و صیانت از آرا و حفظ سلامت مردم مهم و از اهم اهداف این هیات و دیگر متولیان برگزاری انتخابات است.

به گزارش نما ،  حسن ابراهیمی روز چهارشنبه در جلسه با هیات بازرسی انتخابات در فرمانداری گناوه افزود: انتخابات، هویت جمهوری اسلامی و یکی از بخش‌های انفکاک ناپذیر از نظام و برگرفته از تفکر و نگاه امام راحل است.

وی اظهار داشت: انتخابات مبنابی برای همه ما، حال و آیندگان است که جمهوری اسلامی نظامی برگرفته از اسلام و جمهوریت است.

ابراهیمی گفت: بخش عمده‌ای از کار در هیات بازرسی، همراه و مکمل با هیات‌های اجرایی و بخش‌های مختلف است و  باید به گونه‌ای عمل کنیم که اطمینان خاطر برای رای دهندگان فراهم شود و آنها احساس امنیت کنند.

وی ادامه داد: باید برای مردم اطمینان حاصل شود که متولیان امر برگزاری انتخابات از رای آنها صیانت می کنند تا با خیال آسوده و با آرامش رای خود را در صندوق بریزند و راه و مسیری غیر از این نداریم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر افزود: پاسداری از رای مردم و بی طرفی درعمل و نظر، مسیری است که  قانون مقرر کرده‌است و باید به آن عمل کنیم.

وی اظهارداشت: هیات‌های بازرسی براساس اختیاراتی که وزیر کشور براساس قانون به استان‌ها تفویض کرده‌است، نظارت بر حسن اجرای فرآیند انتخابات را انجام می‌دهند و با هماهنگی هایی که با فرمانداران صورت گرفته، فضای تعاملی در استان بوشهر و شهرستان بین هیات‌های اجرایی و نظارت ایجاد شده‌است.

ابراهیمی گفت: آنچه مهم است اینکه همه باید پایبند به قانون باشیم چه کسی که نامزد رئیس جمهوری در سطح کلان و چه شوراها است چه کسانی که برگزارکننده انتخابات و اعضای ستادها باشند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر افزود: اگر همه مقید به عمل در مر قانون باشیم، مردم قضاوت خوبی خواهند کرد و فکر نکنیم اگر قانون را دور زدیم، زرنگی است بلکه نافرمانی نسبت به قانون است.

وی گفت: ایجاد شور وشعور و شوق انتخاباتی و فضای بسیار مطلوب و مثبت مدنظر است و در این زمینه رهبر معظم انقلاب و دولت و همه دلسوزان تاکید وافر دارند.

وی افزود: در زمینه نیاز شعب به اقلام بهداشتی و خودرویی و حوزه پشتیبانی تمهیدات لازم اندیشیده است.

ابراهیمی  با تقدیر از تلاش و زحمات اصحاب رسانه بیان کرد: رسانه‌ها در کنار عوامل اجرایی فضای انتخاباتی را با  اطلاع رسانی رونق می‌دهند.

وی اظهارداشت:  در برهه کنونی به اطلاع رسانی دقیق درقالب قانون و حساب گرانه باتوجه به اینکه در فضای مجازی هر کسی یک رسانه شده و اظهارنظر مختلفی می‌کند، نیاز داریم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: رسانه‌هایی که جایگاه قانونی دارند،  می‌توانند کمک به فضای مثبت کنند و جلوی انحرافات تبلیغاتی را در انتخابات بگیرند و در برخی مواقع به مسئولان و متولیان تذکر دهند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر ، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ایرنا 

۱۴۰۰/۳/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...