نسخه چاپی

اینكه بگوییم در این ۸ سال هیچ كاری نشده، ظلم به مردم است/ انتخابات مهم است ولی اخلاق از آن مهم‌تر است

عکس خبري -اينکه بگوييم در اين ? سال هيچ کاري نشده، ظلم به مردم است/ انتخابات مهم است ولي اخلاق از آن مهم‌تر است

حسن روحانی گفت: اینكه می‌گوییم در این ۸ سال هیچ كاری نشده است، به مردم ظلم می‌كنیم چون كشاورزی و صنعت و زیرساخت ها و فضای مجازی دست مردم است و اینكه می گوییم كاری نشده یعنی ملت كار نكرده اند.


به گزارش نما، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در نشست هیات دولت با بیان اینکه ایام مهمی پیش روی مردم ایران است و این ایام انتخابات با حواشی و اتفاقاتی است که برخی به طور طبیعی و برخی به طور غیر طبیعی به همراه دارد، گفت: اساس انقلاب ما از سال ۴۱ تاکنون برای این بوده که مردم شاهد نظام اسلامی باشند که بخش مهم ان اخلاق هست و نظام اسلامی درست شد تا اخلاق اسلامی حاکم شود.

وی افزود: این بخش در این روزها صدمه جدی دیده و آغاز اخلاق راستگویی و وفای به عهد است و آغازش این است که حقیقت و واقعیت ها را که در روی زمین اجرا شده تحریف نکنیم که اگر به عکس و ناصحیح گفته شد و اذهان مردم را طوری مشوش کند که مردم از اصل نظام دچار تردید شوند اخلاق زیر پا گذاشته شده است و انتخابات مهم است ولی از انتخابات مهم تر اخلاق است.

روحانی با بیان اینکه یک بخش مردم سالاری اخلاق و جدی گرفتن مردم است و نمی‌توانیم به افکار عمومی و حضور مردم بی توجهی کنیم و باید به طور واقعی مردم را به انتخابات دعوت کنیم، تصریح کرد: همه جا باید مردم سالاری حاکم باشد و نقش مردم واقعی و پررنگ باشد و اینکه می‌گوییم مردم باید احساس امید کنند و از نظام و کشورشان دفاع کنند، مردم باید ببیند که نظام هم آنچه قانون گفته را برای آنها قائل است.

** در این انتخابات ظلم‌های بسیار بدی شد **

وی افزود: در این انتخابات ظلم‌های بسیار بدی شد که یکی از آنها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند و ایشان دستور جبران دادند که جبران شد یا نه مسئله دوم هست، ولی در این انتخابات جفاهای فراوانی شد و بدترین جفاها به خود نظام است.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر بناست همه ۴۲سال گذشته نقض قانون و فساد و زیرپاگذاشتن حقوق و اجرا نکردن مصالح مردم باشد و همه اقدامات برخلاف مصلحت جامعه باشد چرا انقلاب کرده بودیم؟ اینکه می‌گوییم در ۸ سال هیچ کاری نشده به مردم ظلم می‌کنیم چون کشاورزی و صنعت و زیرساخت ها و فضای مجازی دست مردم است و اینکه می گوییم کاری نشده یعنی ملت کار نکرده اند و این توهین به مردم است.

روحانی با اشاره به انتقادات به عملکرد دولت تصریح کرد: وقتی می گوییم دولت، دولت یک نفر نیست و صدها هزار مدیر و کارشناس و کارمند همه با هم میلیون‌ها نفرند که در کنار هم دولت می‌شوند و وقتی توهین می کنیم به میلیون ها نفر توهین می کنیم.

** ان شالله دولت که تغییر کند الحمدلله همه چیز خوب می شود **

وی افزود: واقعیت را نمی توان به هم زد و نمی‌توانیم بگوییم کارخانه نیست و پتروشیمی و جاده و راه آهن افتتاح نشده است. در این بحث ها معلوم شد که برخی دستگاه‌ها خیلی خوبند و قوه قضائیه و قوه مقننه و نیروهای مسلح بی ایراد هستند و فقط یک جا ایراد دارد و آن هم دولت است و ان شالله دولت که تغییر کند الحمدلله همه چیز خوب می شود.

رئیس دولت دوازدهم افزود: در این چند روز خانم ها چقدر خوب شده اند و صحبت از احترام به حقوق خانم‌ها و جوانان می شود و این روزها خانم ها خیلی مورد احترام هستند و اقوام و اقلیت‌ها چقدر خوب شده اند و شیعه و سنی چقدر باهم برادر و متحد شده اند.

روحانی ضمن تاکید بر اینکه با شعور مردم بازی نکنیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران ملت بزرگی است و می داند چه گذشته است و چه کسانی امروز می خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند. اگر تا امروز نبودند و از کره مریخ آمده اند خیلی خوب بود ولی همه شان بوده اند و در بخش هایی مسئولیت داشته اند و اگر همه چیز خراب است حوزه آنها هیچ ایرادی نداشته است؟ به نحوی با مردم صحبت کنیم که برای مردم قابل فهم و پذیرش باشد تا بدانند به راستی و درستی با آنها سخن می گوییم.

وی با بیان اینکه می خواهم در مورد قلب و تحریف واقعیت و حقیقت نکته ای بگویم گفت: اقتصاد یعنی ما در دوره صلح یا جنگ هستیم؟ ما در جنگ اقتصادی هستیم یا نیستیم؟ گویی اصلا جنگی نبوده و ترامپی در کار نبوده و ظلمی نکرده است و هرچه مشکل است مال دولت است و آمریکا کاری نکرده است. نه در سوال و نه در جواب چیزی بود و این عجیب است.

روحانی با بیان اینکه ما دولت را در سال ۹۲ در حالی آغاز کردیم که در تحریم و فشار اقتصادی بودیم و رکود تورمی هم بود که ما بعد از جنگ، اولین دولتی را تحویل می گرفتیم که تورم بود، اظهار داشت: سال ۹۳ تورم ۳۵ درصدی ۱۵ درصد شد و رشد منفی اقتصادی سال‌های ۹۱ و ۹۲ را همان سه ماهه اول به رشد مثبت تبدیل کردیم. هم تورم را از ۳۵ به ۱۵ آوردیم و هم رشد اقتصادی را از منفی به مثبت تبدیل کردیم و یک معجزه اقتصادی اتفاق افتاد.

روحانی تاکید کرد: آمار و ارقام ۴سال اول دولت دوران طلایی اقتاصد در ۵۰سال گذشته است و در طول این ۴سال تورم ما حدود ۱۱بوده است و دوسال تورم ما تک رقمی بوده است و رشد اقتادی ما بطور متوسط در این ۴سال ۴.۷ بوده است. این رشد اقتصادی با این تورم با اشتغالی که از ۶ماه دوم ۹۳تا پایان ۹۶هر سه ماهه نسبت به سه ماهه سال قبل حدود ۷۰۰هزار شغل خالص داشتیم.

** آدم‌هایی که می‌گویند در جنگ بودیم باید بهتر شرایط جنگ را بفهمند **

رئیس جمهور با بیان اینکه سال ۹۷ وارد یک جنگ عجیب شدیم،‌ تصریح کرد: آدم‌هایی که می‌گویند در جنگ بودیم باید بهتر شرایط جنگ را بفهمند. دشمن ترین آدم هایی که در آمریکا بودند با کمک صهبونیست ها این جنگ را ایجاد کردند و ترکیب پمپئو و ترامپ ترکیب عجیبی بود و یکی از اهداف اسرائیل این بود که جمهوری اسلامی ایران را به زمین بزنند.

وی افزود: نسبت به صبر و مقاومت مردم بی انصافی کردند و این ملت یک تنه و متحد در برابر امریکا و هم پیمانانش و کسانی که به ما کمک نکردند موفق شد و علی رغم زحمت و مشکلات نگذاشتیم جنگ شود و قولی که به مردم دادم عملی شد و نگذاشتیم وقتی ترامپ از برجام خارج شد در هیچ مجمع جهانی موفق شد.

** در ۴۰سال به این نقطه رسیدیم که اخلاق به در نمی خورد و فقط پول به درد می خورد؟ **

روحانی با بیان اینکه عده ای می‌گویند ما پیروزی اخلاق نمی خواهیم و پول می خواهیم،‌ گفت: در ۴۰سال به این نقطه رسیدیم که اخلاق به در نمی خورد و فقط پول به درد می خورد؟ یک موفقیت بزرگ ما در سطح جهان اخلاقی بود ولی موفقیت سیاسی هم داشتیم و نگذاشتیم انها در هیچ مجمع جهانی پیروز شوند و موفقیت حقوقی هم داشتیم و چرا دادگاه لاهه و موفقیت حقوقی حقوقدانان ما را نمی گویید؟

** چرا جنگ اقتصادی را نگفتید و «چه‌تون بود» ؟ **

وی افزود: چرا موفقیت دیپلمات های ما را نمی گویید و مگر اینها ایرانی و انقلابی نیستند و فقط عده‌ای خاص انقلابی اند و اینها غریبه هستند؟ اینها تلاش کردند و حالا به شخص من عیب ندارد که فحش بدهند ولی این همه وزرا و معاونین و مدیرکل ها و استاندارها و فرماندارها همگی تلاش کرده اند و ما در این شرایط بسیار سخت ۳ سال مقاومت کردیم و چرا جنگ اقتصادی را نگفتید و «چه‌تون بود» ؟

رئیس دولت دوازدهم خطاب به صداو سیما تصریح کرد: آقای صدا و سیما که در مناظره‌ها سوال طراحی کردی، چرا در بخش اقتصادی، جنگ اقتصادی را نگفتی؟ و فراموش کردی و بعد از اینکه سیل اعتراض آمد در مناظره دوم دوتا سوال گفتند؛ علاوه بر اینکه جنگ اقتصادی بود با کرونا مواجه شدیم و سیل و زلزله در جای خودش مشکلاتی درست کرد. و در کرونا ۱.۱ میلیون نفر کشور بیکار شدند و اقتصاد ما را به هم زد و صادرات ما ۴۴درصد کاهش پیدا کرد و نمی دانید در یک سال گذشته قیمت مواد غذایی در دنیا چقدر افزوده شده است؟ طبق آمار فائو از خرداد پارسال تا خرداد امسال موادغذایی در دنیا ۴۰درصد گران شده است.

روحانی ضمن تاکید بر اینکه کرونا مشکلات فراوانی برای ما درست کرد و لااقل از آنهایی که در بیمارستان‌ها برای مردم جان دادند تشکر کنید و از مدافعین سلامت و کسانی که شبانه روز تلاش می‌کنند تا واکسن بسازند تشکر کنید، از دولت لازم نیست تشکر کنید،‌ گفت: این خشکسالی در ۵۰سال اخیر بی نظیر است و چرا اینها را به مردم نگفتید و غیر از اینها یک کلمه جواب دهید که ما کشور را از قطعنامه‌های سازمان ملل و فصل ۷خارج کردیم یا نه.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

۱۴۰۰/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...