نسخه چاپی

نما در گفتگو با علیزاده برمی بررسی كرد؛

كمیسیون كشاورزی برای حمایت از كشاورزان چه كرده است؟

کميسيون کشاورزي مجلس براي حمايت از کشاورزان چه کرده است؟

عضو كمیسیون كشاورزی مجلس به تبیین اهم اقدامات این كمیسیون در حمایت از كشاورزان پرداخت و گفت كه كمیسیون كشاورزی طرح پشتیبانی از كشاورز و مانع‌زدایی را به تصویب رسانده كه انقلابی بزرگ در بخش كشاورزی محسوب می‌شود.


اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار نما، در رابطه با عملکرد کمیسیون کشاورزی مجلس در طول یکسال اخیر گفت: مجلس شورای اسلامی دارای دو وظیفه مهم و اساسی از جمله قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد بخش‌های مختلف است. در مبحث قانون‌گذاری کمیسیون کشاورزی قانون مهمی را مصوب کرده که در آن قیمت محصولات اساسی کشاورزی اصلاح شده است. این موضوع در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده و متأسفانه همیشه افراد دیگری برای کشاورزان تعیین قیمت انجام می‌دادند و کشاورزان همیشه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کردند.


وی اظهار داشت: همچنین مجلس طی یک اقدام انقلابی که کمیسیون کشاورزی آغازگر آن بود، موضوع تعیین قیمت‌ها را اصلاح کرد و کمیسیونی را در این رابطه شکل داد و برای نخستین‌بار سه نفر از دولتمردان، کشاورزان، تشکلات کشاورزی مردمی و دو نفر از نمایندگان منتخب مجلس به عضویت این کمیسیون درآمدند


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: تحولات رخ‌داده موجب شد که قیمت کلزا برای نخستین‌بار در تاریخ ایران از 6 هزار تومان به 12 هزارتومان، چغندر قند از 800 تومان به هزار و 200 تومان، گندم از دو هزار و 300 تومان به چهار هزار تومان که با اعتراضات مجلس به پنج هزارتومان هم افزایش یافت. با تمام این افزایش قیمت‌ها همچنان اعضای این کمیسیون در تلاش هستند حق وحقوق کشاورزان به‌طور کامل پرداخت شود.


علیزاده ادامه داد: اگر دستمزد کشاورزان به‌طور دقیق و با حساب‌وکتاب پرداخت شود، آنها هم به یک اطمینان خاطراز محصولی که کاشته‌اند خواهند رسید و نتیجه تولید محصول، امنیت غذایی است که به‌عنوان زیربناهای استقلال از آن یاد می‌شود.


وی گفت: یکی دیگر از طرح‌های مهم و باارزش، طرح پشتیبانی از کشاورز و مانع‌زدایی در این حوزه است که خوشبختانه در صحن علنی مجلس با رأی اکثریت نمایندگان تصویب شد که اگر جزئیات آن هم مورد تأیید نمایندگان قرار گیرد، باعث می‌شود انقلابی بزرگ در بخش کشاورزی اتفاق بیفتد و نیز صنعت کشاورزی را به سمت سودآوری سوق خواهد داد


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: دولت حیات بخش کشاورزی را با یارانه‌ها حفظ کرده که این مسئله منجر به عدم رشد و عقب‌ماندگی صنعت مهم کشاورزی شده است. رئیس مجلس با آگاهی به اهمیت این طرح آن را دو شوری کرده و ان‌شاءالله به زودی در صحن مجلس بارگذاری می‌شود


علیزاده برمی اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون کشاورزی در بحث نظارت میدانی به هشت استان سفر کرده‌اند و تمام بخش‌های مختلف کشاورزی ازجمله دام‌پروری، محیط زیست، آب شرُب، منابع طبیعی و... را مورد برسی قرار داده‌اند و در همان‌جا با استانداران جلساتی را برگزار می‌کردیم و برخی موانع در خود استان رفع می‌شد و وقتی به تهران بازگشتیم، وزرای مربوطه را به کمیسیون کشاورزی دعوت کردیم و تقریباً حدود 40 درصد از مشکلات در این جلسات حل می‌شد.


او در پایان گفتاعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به جد پیگیر رفع سایر مشکلات حوزه‌های کشاورزی اعم از نهاده‌های دامی، مرغ، تخم‌مرغ، قیمت محصولات کشاورزی، محیط زیست، آب‌های مرزی، سدها و هوای پاک هستند. احساس ما این است که تا حدودی رضایت مقام معظم رهبری را بحمدالله به دست آورده‌ایم و امیدواریم که این روند را باز هم ادامه دهیم.


۱۴۰۰/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...